سوغات معروف فلورانس

به گزارش مجله دور زمین، یکی از مهم ترین شهرهای توریستی ایتالیا فلورانس است. این شهر مهد دوران رنسانس ایتالیا و یکی از زیباترین شهرهای تاریخی جهان و پایتخت ناحیه توسکانی است. در این شهر مراکز تجاری و فروشگاه های زیادی وجود دارد که از آن ها می توانید سوغاتی های موردنظر خود را تهیه کنید. اما نباید فراموش کنید به جای خرید وسایل زینتی معمولی و مجسمه هایی که در سراسر جهان پیدا می شوند، سوغات خاص فلورانس را تهیه کنید. در ادامه به چند مورد از سوغاتی های ویژه­ شهر فلورانس اشاره خواهد شد.

سوغات معروف فلورانس

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

روغن زیتون از سوغات فلورانس

کاملاً درست است که امروزه در فروشگاه های شهر خودتان هم می توانید روغن زیتون مرغوب تهیه کنید اما از قلم نیاندازید بیشتر محصولات محلی که در فلورانس فراوری می شوند، از هر نظر باکیفیت هستند. ازجمله محصولات محلی می توان به روغن زیتون فلورانس اشاره نمود. روغن زیتون یکی از سوغات معروف فلورانس است و انواع مختلفی دارد. بهتر است قبل از خرید در خصوص نحوه­ مصرف آن یعنی آشپزی، سس سالاد یا تهیه نان پرس وجو نموده و اطمینان حاصل کنید. مطمئن باشید هر نمونه روغن زیتونی که تهیه کنید، بهترین سوغات فلورانس است و خانواده و آشنایان شما از استفاده از آن لذت خواهند برد.

سرکه­ بالزامیک یکی دیگر از سوغات فلورانس

یکی دیگر از سوغات فلورانس سرکه­ بالزامیک است. مشابه روغن زیتون، سرکه­ بالزامیک نیز استفاده های مختلفی در پخت نان، تهیه ­ی سالاد و انواع غذاها دارد. محل فراوری سرکه­ بالزامیک یکی از عوامل مؤثر در قیمت و کیفیت این محصول محسوب می گردد. فروشگاه های محلی نمونه های معمولی سرکه بالزامیک را ارائه می دهند، اما سرکه های خاص و مرغوب در فروشگاه معروف برگ ساپورتی توسکانا ارائه می گردد. سرکه بالزامیک یکی از بهترین سوغاتی های شهر فلورانس است.

چرم و محصولات چرمی یکی از بهترین سوغات فلورانس

یکی از بهترین سوغات فلورانس محصولات چرمی آن هاست. منطقه توسکانی به خاطر کیفیت چرم خود در سراسر جهان شهرت دارد و شما می توانید در فروشگاه های شهر فلورانس محصولات چرمی مانند کیف، کت، کمربند، کیف پول و … تهیه کنید. قیمت این محصولات با توجه به کیفیت بالای آن ها زیاد است، اما از قلم نیاندازید می توانید کیف پول، کمربند یا حتی یک جاسوئیچی کوچک به عنوان یکی از بهترین سوغاتی های شهر فلورانس تهیه نموده و برای اقوام و آشنایان خود ببرید. بازار چرم سن لورنزو یکی از بازارهایی است که در آن می توانید چرم مرغوب با کیفیت مناسب تهیه کنید. فروشگاه هایی چون جورجیو 1966 محصولاتی دستی با کیفیت و ضمانت و البته باقیمتی کمی بالاتر از سایر فروشگاه ها به شما ارائه خواهند کرد.

انواع چاشنی ها یکی از سوغات فلورانس

یکی دیگر از سوغات فلورانس شیشه های کوچک حاوی سس و کرم ساندویچ است. طعم واقعی سس های اصیل ایتالیایی تنها در منطقه­ توسکانی و شهر فلورانس یافت می گردد. شما می توانید این شیشه های حاوی سس و چاشنی را در بیشتر فروشگاه ها و بازارهای روباز منطقه پیدا کنید. به شما پیشنهاد می کنیم حتماً در یکی از ساندویچ فروشی های محلی یک ساندویچ خوشمزه سفارش داده و در کنار آن از این شیشه های حاوی سس مخصوص ساندویچ به عنوان یکی از بهترین سوغاتی های فلورانس تهیه کنید. علاوه بر این عسل فلورانس نیز یکی دیگر از سوغات فلورانس محسوب می گردد. شیشه های عسل ارگانیک فلورانس از بهترین سوغاتی های این شهر است که در تمام بازارهای آن منطقه یافت شده و هرگز از خرید آن پشیمان نخواهید شد.

لوازم آشپزی بهترین سوغات فلورانس

همان طور که می دانید ایتالیا به خاطر غذاهای خوش طعم و خوشمزه شهرت دارد. بنابراین اگر در خانواده و آشنایان خود فردی علاقه مند به آشپزی دارید، بهترین گزینه برای سوغات، ادویه های ایتالیا هست. انواع سبزی های معطر، قارچ های خشک شده، فلفل، روغن، ترافل، سیر و … در بازار مرکزی فلورانس قابل تهیه هستند. شما می توانید قاشق و سایر وسایل چوبی آشپزخانه مانند تخته­ آشپزی تهیه شده از چوب درخت زیتون و یا یک کتاب آشپزی ایتالیایی به عنوان سوغات فلورانس تهیه کنید. همه­ این ها جزو بهترین سوغاتی های شهر فلورانس به حساب می آیند.

سفال و سرامیک از بهترین سوغات فلورانس

یکی دیگر از بهترین سوغاتی های شهر فلورانس، صنایع دستی سفالی یا سرامیکی توسکانی است. از دوران رنسانس تا به امروز در شهر فلورانس تهیه­ی وسایل سفالی و سرامیکی رونق فراوانی داشته است. روی این صنایع دستی نقاشان و سفالگران ایتالیایی هنر خود را به نمایش گذاشته­اند. یک فروشگاه کوچک سفال و سرامیک است که توسط پدر و دختری اداره می گردد. این پدر و دختر هنرمند انواع وسایل سفالی و سرامیکی مانند نمکدان، ادویه دان، کاسه بشقاب و … را در رنگ ها و طرح های مختلف به گردشگران و مشتریان ارائه می نمایند. شما می توانید از این مغازه یکی از بهترین سوغات فلورانس را با خود برای آشنایان و اقوام ببرید.

عطر سوغات دوست داشتنی فلورانس

درست است که کشور فرانسه به خاطر عطرهای خاص خود شهرت فراوانی دارد، اما از قلم نیاندازید تهیه­ عطر یکی از سنت هایی است که قرن هاست در ایتالیا انجام می گردد. در ایتالیا عطرهایی ترکیبی از مواد طبیعی و شیمیایی تهیه می شوند که در سراسر جهان تنوع و هواداران فراوانی دارند. شما می توانید در فروشگاه ها و مراکز خرید شهر، این سوغات فلورانس را تهیه نموده و برای عزیزان خود ببرید.

زیورآلات و طلا و جواهر از محبوب ترین سوغات فلورانس

از دوران رنسانس تا به امروز هنرمندان زیادی در شهر فلورانس به طراحی و ساخت زیورآلات و طلا و جواهر اشتغال داشتند. هر یک از زیورآلات فراوریشده توسط آن ها یک اثر هنری محسوب می شد، زیرا این هنرمندان با استفاده از سنگ های زینتی و فلزاتی مانند نقره، زیورآلات خود را به بهترین وجه ممکن طراحی نموده و می ساختند. این زیورآلات درگذشته ویژه­ اشراف و ثروتمندان ایتالیا بوده و امروزه در موزه هایی در سراسر جهان به نمایش گذاشته می شوند. شما میتوانید در فروشگاه های مخصوص، برندهای مشهور داخلی و بین المللی را تهیه کنید. این یکی از بهترین سوغات شهر فلورانس محسوب می گردد.

لوازم آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از سوغات فلورانس

اگر از آن دسته هواداران لوازم آرایشی و بهداشتی هستید و یا در خانواده و آشنایان خود کسی را دارید که به برندهای محبوب آرایشی علاقه دارد، ضروری است بدانید لوازم آرایشی و بهداشتی ایتالیایی بهترین کیفیت را در نوع خود دارند و شما می توانید محصولات مختلف زیبایی و بهداشتی را در داروخانه ها و فروشگاه های فلورانس با قیمت مناسب و کیفیت عالی تهیه کنید. لوازم آرایشی و بهداشتی ایتالیایی یکی از سوغات فلورانس محسوب می گردد که در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

شکلات خوشمزه ترین سوغات فلورانس

اگرچه در صنعت شکلات سازی، سوئیس و بلژیک حرف اول را می زنند، اما شکلات های اصیل ایتالیایی نیز به اندازه­ی آن ها خوش طعم و باکیفیت هستند. اگر به دنبال تهیه­ی شکلات های خوب با قیمت مناسب هستید، به فروشگاه های محلی بروید. برای مثال برند نویی به ازای هر تکه شکلات قیمتی کمتر از دو یورو در نظر می گیرد، اما اگر خواستار شکلات های لوکس و شگفت انگیز هستید به شیرینی فروشی های مخصوص فلورانس نظیر کوکول چوکولات و ونکی و یا گالری آیو بروید. شما می­توانید در این فروشگاه­ها یکی از بهترین سوغاتی های شهر فلورانس را برای اقوام و آشنایان خود تهیه کنید.

پارچه ها و منسوجات سنتی

در فلورانس پارچه ها و منسوجات سنتی با استفاده از تکنیک های قدیمی و جدید فراوری می شوند که طرح ها و رنگ های فوق العاده ای دارند. ازجمله ­ی این محصولات می توان به پرده آویزهای تزیینی دیوار، کوسن و سایر وسایل تزیینی اشاره نمود. طرح های سنتی توسکانی یکی از بهترین انواع طرح ها در نوع خود به شمار می رود و یکی از بهترین سوغاتی های شهر فلورانس محسوب می گردد.

پاستا از دیگر سوغات فلورانس

بدون شک در سفر خود به ایتالیا و به ویژه شهر فلورانس از رستوران ها و یا غذا فروشی های محلی این شهر پاستاهای لذیذی تهیه و نوش جان نموده اید. شاید دوست داشته باشید که دوستان و آشنایان شما در منزل نیز طعم لذیذ و فراموش نشدنی این پاستاها را امتحان نمایند. پس یکی از بهترین سوغات فلورانس پاستای اصیل ایتالیایی است. شما می توانید از فروشگاه های مختلف فلورانس بهترین و متنوع ترین پاستاها را تهیه کنید.

پنیر از سوغات فلورانس

یکی دیگر از بهترین سوغات شهر فلورانس پنیر ایتالیایی است پنیرهای ایتالیا طعم و عطر ویژه ای دارند و قطعاً در سفر خود به ایتالیا مزه عالی آن ها را امتحان نموده اید. این پنیرها در سراسر جهان از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردارند و یکی از بهترین سوغات فلورانس محسوب می شوند.

امیدواریم مطالب ارائه شده در بالا برای تهیه ­ی بهترین سوغات فلورانس برای عزیزانتان شما را کمک کند.

0

منبع: دلتابان
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1247

به "سوغات معروف فلورانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات معروف فلورانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید