تور ترکیه ارزان: سفر به ترکیه؛ فرودگاه قونیه

به گزارش مجله دور زمین، قونیه شهری مذهبی در ترکیه است که به برکت حضور مقبره حضرت مولانا به زیارتگاه عاشقان و مریدان طریقت تبدیل شده است و ازاین رو، علاقه مندان بسیاری برای زیارت مقبره یا شرکت در مراسم مختلف راهی این شهر می شوند. در گذشته اغلب گردشگران به صورت زمینی راهی قونیه می شدند، ولی این شهر دارای فرودگاهی بین المللی است. در ادامه برای آشنایی با این فرودگاه همراه خبرنگاران باشید.

تور ترکیه ارزان: سفر به ترکیه؛ فرودگاه قونیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

قونیه شهری بزرگ در مرکز کشور ترکیه است که در شمال استان آنتالیا و جنوب آنکارا واقع شده است و از مهم ترین مقاصد در تور ترکیه به شمار می آید. این شهر عمده معروفیت خود را مرهون مزار مولانا است که به سمبل این شهر تبدیل شده است. ازاین رو، سالانه گردشگران و علاقه مندان ادب و عرفان برای حضور در مراسم بزرگداشت مولانا (موسوم به شب اورس (Arus) که در سالگرد وفات وی برگزار می گردد) از سراسر ترکیه و گوشه و کنار دنیا از جمله ایران راهی قونیه می شوند.

از سال 2000 میلادی، به منظور رفاه حال گردشگران راهی قونیه پروازهای مسافری در برنامه پروازی فرودگاه نظامی قونیه نهاده شد و در حال حاضر نیز در این فرودگاه نظامی-مسافری با کد KYA و مساحتی در حدود 196,000 مترمربع، نقل وانتقال مسافران در کنار پروازهای نظامی انجام می گردد. در این راستا، کلیه تسهیلات و امکانات رفاهی مورد احتیاج فرودگاه مسافری به این مجموعه افزوده و از سال 2001 ورود پروازهای خارجی نیز به این فرودگاه شروع شد. طبق آمار اعلام شده در سال 2010 بالغ بر نیم میلیون مسافر به وسیله این فرودگاه جابه جا شده اند.

پایانه مسافری فرودگاه به صورت مشترک برای پروازهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد؛ به این ترتیب که مسافران پروازهای جهت رفت از طبقه همکف و مسافران پروازهای جهت برگشت از طبقه پایین به پایانه فرودگاه رفت وآمد می نمایند. از جمله امکانات رفاهی تعبیه شده در فرودگاه قونیه می توان به دستگاه خودپرداز، باجه های کرایه خودرو، کافه ها و فروشگاه ها اشاره نمود. البته در سال 2015 نیز بنای پایانه تازه با برخورداری از کلیه امکانات و پنج برابر ظرفیت قبلی (17,520 نفر مسافر) وارد سیستم فرودگاه قونیه شده است.

موقعیت جغرافیایی و راه های دسترسی

فرودگاه در حد فاصل کیلومتر 18 شهر قونیه و در جاده والی احمت کایهان (Vali Ahmet Kayhan) واقع شده است. علاوه بر باجه های کرایه خودرو در پایانه فرودگاه، اتوبوس های شرکت هاواش (Havas) از فرودگاه به مرکز شهر و برعکس در کنار تاکسی های فرودگاه آماده نقل وانتقال مسافران به جهتهای دلخواه هستند.

اطلاعات پرواز

از آنجایی که که اشعار مولانا به زبان فارسی بوده و دارای هواداران بسیاری در ایران است، هر ساله عده ای بسیاری برای شرکت در مراسم بزرگداشت مولانا، از 10 تا 17 دسامبر (20 تا 27 آذر) راهی قونیه می شوند. به همین منظور تعدادی از شرکت های هوایی پروازهای فصلی به مقصد قونیه را در برنامه خود قرار داده اند.

شرکت هواپیمایی ماهان: پرواز چارتر فصلی از فرودگاه امام

شرکت هواپیمایی معراج: پرواز چارتر فصلی از فرودگاه امام

شرکت هواپیمایی قشم ایر: پرواز چارتر فصلی از فرودگاه امام

ترکیش ایر (Turkish Airlines): فرودگاه امام

وب سایت فرودگاه

www.konya.dhmi.gov.tr

منبع: کجارو / en.wikipedia.org / konya.dhmi.gov.tr
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2116

به "تور ترکیه ارزان: سفر به ترکیه؛ فرودگاه قونیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: سفر به ترکیه؛ فرودگاه قونیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید