تونل باد میکامل کیش، خاطره پرواز در جزیره

به گزارش مجله دور زمین، تونل باد میکامال کیش را اگر تا به حال تجربه نکرده اید مثل این است که هیچ تجربه خلاقانه ای در زندگی نداشته اید. تونل باد مرکز خرید میکامال مناسب کسانی است که یک عمر آرزوی پرواز را در سر می پروراندند. اما بدون سوار شدن به هواپیما و بالون! این تجربه منحصر به فرد که گردشگران را به شدت غافلگیر می نماید هیچ تفاوتی با پرواز در آسمان آبی و سقوط آزاد از هواپیمای واقعی ندارد. فقط امیدواریم در لحظه آخر بعد از تعویض لباس و حضور در منطقه پرواز تونل باد، از کسب این تجربه پشیمان نشوید! این هیجان می تواند شما را به آسمان هفتم برساند و هیچ گاه آن را فراموش نخواهید کرد.

تونل باد میکامل کیش، خاطره پرواز در جزیره

تونل باد میکامال کیش با عملکردی متفاوت

تونل باد میکامال کیش برای افراد 4 سال به بالا قابل استفاده است. این تونل باد را در نوروز سال 1402 فعالیت خود را در محیطی به مساحت 900 متر آغاز کرد. این تونل باد در اصل یک استوانه با ارتفاع 8 متر و قطر 3 متر است که از طریق جریان باد قوی، نیروی جاذبه و تاثیر آن بر اجسام را خنثی نموده و هر چیزی که درون استوانه باشد را به پرواز در می آورد. بادی به شدت قوی از قسمت پایین این تونل آغاز به وزیدن می نماید و شما در این استوانه خود را در حال پرواز مشاهده خواهید کرد. به عبارتی شما یک سقوط آزاد منحصر به فرد و عجیب را تجربه می کنید.

مشخصات فنی و سازندگان تونل باد کیش

همانطور که در قسمت قبل نیز اشاره کردیم ارتفاع تونل باد میکامال 8 متر است که این ارتفاع زیاد، امکان استفاده افرادی که از ارتفاع وحشت دارند را نیز به وجود می آورد. البته ابعاد این تونل با در نظر گرفتن کاربری که دارد در تمام جهان بی سابقه است. بد نیست بدانید که گردش هوای دائمی در این تونل به واسطه ابعاد حجیمی که برای ساخت آن در نظر گرفته شده، بهتر و با کیفیت تر انجام می گردد. وقتی که وارد تونل باد کیش می شوید، هیچ تجهیزات اضافی در اطراف شما نیست. چون تمامی امکانات و تجهیزات در جداره ها مخفی شده اند.

نکته جالب اینجاست اینکه افرادی که در طبقات رفت آمد می نمایند هم می توانند پرواز شما را در این تونل به راحتی مشاهده نمایند. سازندگان این تونل باد یک شرکت معتبر از کشور لاتویا یا لتونی (Latvia) تحت عنوان شرکت اوردیوم یا (Aerodium) هستند. این هولدینگ اولین کمپانی موفقی است که توانسته تونل باد را برای اماکن و فضا های تجاری و مال ها اجرایی کند. تجربه ای که این شرکت در انجام پروژه های مشابه دارد سبب شده تا یک رزومه قوی و کامل را برای ارائه کردن تهیه و تدارک ببیند. اجرای تونل باد میکامال کیش تنها یکی از هزار پروژه موفقی است که این شرکت در سراسر جهان آن ها را طراحی و عملی نموده است.

ویژگی های مجذوب کننده تونل باد کیش

تونل باد میکامال کیش نخستین نمونه تونل باد در نوع خود در سراسر جهان است که اپراتور در آن می تواند سرعت و شدت باد را بر اساس اندازه مهارت و آمادگی افراد تنظیم کند. گردش باد در این تونل با سرعتی برابر 220 کیلومتر از طریق تازه فن های مکنده ای که در قسمت های بالای تونل تعبیه شده اند، انجام می گردد. و در آخر بد نیست بدانید که شرکت سازنده این تونل باد همان شرکتی است که تونل باد معروف دیزنی لند در استرالیا را طراحی نموده است.

پرواز بدون کوچکترین مهارت

شاید تا اینجا تصور نموده باشید که برای استفاده از تونل باد میکامال کیش احتیاج به مهارت خاصی دارید. اما واقعیت این است که برای تجربه این پرواز متفاوت، به هیچ مهارتی احتیاج نیست. تنها کافیست که بلیت این سرگرمی مجذوب کننده را تهیه نموده و خود را به طبقه طبقه سوم مرکز خرید میکامال برسانید. این تجربه هیجان انگیز از ابتدای کار با عبور شما از پل مجذوب کننده این تونل باد آغاز شده و بعد از آن با تعویض لباس و پوشیدن لباس های مخصوص و به سر گذاشتن کلاه ویژه این تونل باد، انتها می پذیرد. بعد از آن مربی یک آموزش سریع و کوتاه را به شما منتقل نموده و در تمام طول پرواز نیز در کنار شما خواهد بود تا نکات لازم را برای لذت بردن بیشتر از این سرگرمی به شما گوشزد کند.

ناگفته نماند که اپراتور تونل باد نیز مراقب است تا سرعت باد ایجاد شده را با توجه به مهارت و آمادگی شما تنظیم کند. شما هم در این تونل باد پروازی با خیای آسوده در محیطی امن و کنترل شده را تجربه می کنید و لذت این هیجان را تا آخر جهان فراموش نخواهید کرد.

قوانین پروازی در تونل باد کیش

البته باید بدانید که با این که برای پرواز در این تونل باد احتیاج به مهارت خاصی ندارید، اما قوانینی هستند که برای ایمنی خود حتماً باید آن ها را رعایت کنید. نکته جالبی که باید در همین ابتدا به آن اشاره کنیم این است که در این تونل باد 3 نفر به صورت همزمان یعنی 2 نفر مراجعه نماینده و 1 مربی می توانند هم زمان پرواز فوق العاده ای را تجربه نمایند.

  • ضمن اینکه برای استفاده از این تونل شما حتما باید سن و سالی بیشتر از 4 سال داشته باشید.
  • وزنتان حداقل بین 20 کیلو تا 140 کیلو گرم باشد و به لحاظ جسمی مسئله ای نداشته باشید، یعنی کاملاً سالم باشید.
  • از قلم نیاندازید که اگر شکستگی مفاصل یا آسیب های جدی در بدن شما دیده گردد، امکان استفاده از تونل پرواز برای شما وجود نخواهد داشت.
  • بعلاوه آسیب های حرکتی بدن و آسیب های نخاعی نیز از جمله مواردی هستند که امکان پرواز را از شما خواهند گرفت.
  • در نهایت به این موضوع نیز توجه کنید که اگر داروی خاصی مصرف نموده اید یا تحت تاثیر مصرف الکل هستید، به هیچ عنوان مجاز به پرواز در تونل باد میکامال نخواهید بود.

آدرس و برترین زمان بازدید از تونل میکامال کیش

همانطور که تا به حال متوجه شده اید تونل باد میکامال کیش در مرکز خرید میکامال قرار گرفته. البته این تونل باد یکی از سرگرمیات مجذوب کننده این مرکز خرید است و اگر به کیش سفر کردید و قصد رفتن به مرکز خرید میکامال را داشتید، حتما سری هم به دیگ سرگرمیات مجذوب کننده آن بزنید که در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد هستند.

برای رفتن مرکز تجاری سرگرمیی میکامال باید خود را به سمت شرق جزیره کیش رسانده و سپس به بلوار فردوسی و بعد از آن به میدان آبشار بروید.

این مرکز خرید یکی از خاص ترین مراکز خرید در کیش به حساب می آید که با 7 طبقه و مساحتی برابر با 4 هکتار و 202 هزار متر مربع آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران است. بعلاوه تله کابین کیش، تونل باد، پردیس سینمایی، سالن پاتیناژ، بدنسازی، اسپا و ماساژ، آکواریوم میکامال، شهربازی بچه ها، هایپر مارکت مجهز و به روز و موارد دیگری نیز برای رفاه حال مراجعین در این مرکز تجاری، طراحی و ساخته شده اند. البته علاوه بر لذت بردن از سرگرمیات، حتما از خرید های لوکس و محصولات برندی که در مغازه های این مرکز خرید ارائه می شوند هم غافل نشوید.

پرواز را در تونل باد میکامال به خاطر بسپار

تونل باد میکامال یک تجربه و تکنولوژی تازه است. مطمئن نیستیم که شما ترسی از پرواز دارید یا خیر، اما به شما قول می دهیم که این تجربه پرواز را در هیچ کجای ایران تجربه نخواهید کرد. تونل باد شاید در نگاه اول ترسناک بنظر آید، اما مگر سوار هواپیما شدن ترس ندارد؟

به هر حال ارتفاع گرفتن از سطح زمین هر جنبنده ای را می ترساند، البته به جز پرندگان! مگر جز این است که انسان قرن هاست که تجربه یک پرواز آزادانه صرفا با بدن خود و بدون هیچ تجهیزاتی را در سر می پروراند؟! خب، آرزویش برآورده شد، این شما و این تونل باد میکامال کیش.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2472

به "تونل باد میکامل کیش، خاطره پرواز در جزیره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تونل باد میکامل کیش، خاطره پرواز در جزیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید