ترسناک ترین مار غول پیکر دنیا را بشناسید

به گزارش مجله دور زمین، بحث های زیادی در خصوص اینکه بزرگترین مار دنیا کدام است، وجود دارد؛ در نهایت آناکوندای سبز، پیتون مشبک، پیتون برمه ای یا چیز دیگری ترسناک ترین مار غول پیکر دنیا هستند؟!

ترسناک ترین مار غول پیکر دنیا را بشناسید

پیتون برمه ای یک مار بزرگ الجثه آسیایی است. طول این مار می تواند به 6 متر برسد. علاوه بر آسیا دارای جمعیت زیادی در پارک ملی فلوریدا است که در آنجا یک افت محسوب می گردد.

آناکوندای سبز این مار غول پیکر، جزو سنگین ترین مار های دنیا است که بزرگترین نمونه آن، طولش به 5.21 متر می رسد. البته کسانی هستند که می گویند شما می توانید آناکوندا های بزرگتر را دیدن کنید، این مار را می توان در سرتاسر آمریکای جنوبی به ویژه در برزیل یافت.

پیتون مشبک: بزرگترین نمونه از این گونه که حتی در گینس به ثبت رسیده است، مدوسا با 7.67 متر طول، که وزنی در حدود 160 کیلوگرم دارد. مار پیتون مشبک بومی قاره آسیا است.

در حال حاضر عنوان بزرگترین و ترسناک ترین مار غول پیکر دنیا تینانوبوا است که در آمریکای جنوبی (در کشور کلمبیا) پیدا شد. بزرگترین مار دنیا منقرض شده است و مهره های بدن آن در یک معدن زغال سنگ پیدا شد و با آنالیز های انجام شده، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که می تواند 14.3 متر طول داشته باشد و به وزن خارق العاده 1143 کیلوگرم برسد.

ترسناک ترین مار غول پیکر دنیا یعنی تینانوبوا آبزی بوده و یک شکارچی غول پیکر به شمار میرود. مدل هایی از این حیوان قبلاً در موزه ها ساخته شده که می توان دید که این مار غول پیکر با طول بیش از 14 متر چه شکلی بوده است.

منبع: پارسینه

منبع: فرارو
انتشار: 9 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1402 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2388

به "ترسناک ترین مار غول پیکر دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترسناک ترین مار غول پیکر دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید