بهترین مسیرهای راه نوردی در تایلند

به گزارش مجله دور زمین، تایلند سرزمین چشم اندازهای بی نظیر طبیعی است. جنگل های بارانی بکر و کوه های سر به فلک کشیده در تایلند، موقعیت های بی نظیری برای راه نوردی و طبیعت گردی در این کشور دیدنی ایجاد نموده اند. در ادامه با بهترین مسیرهای راه نوردی در تایلند آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

بهترین مسیرهای راه نوردی در تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

تایلند سرزمین شگفت انگیزی است. حتما تصاویری از مناظر طبیعی بکر این کشور را دیده اید و برای سفر به این کشور زیبا مشتاق شده اید. تایلند علاوه بر سواحل دیدنی و زیبا، جاذبه های گردشگری متعددی دارد؛ از کوهستان های بلند گرفته تا جنگل های انبوه بارانی.

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری تایلند، همین جهتهای کوهستانی و جنگلی هستند که تورهای زیادی برای گشت وگذار در آن ها برگزار می گردد. یکی از فعالیت های تفریحی و ورزشی محبوب در تایلند، راه نوردی است. راه نوردی نوعی پیاده روی در جهتهای ناهموار، سخت و طولانی است. راه نوردی معمولا در جهتهایی انجام می گردد که وسایل نقلیه در آن ها حرکت نمی نمایند.

برای راه نوردی در تایلند انتخاب های زیادی دارید. هم تورهای مختلفی در این کشور برگزار می شوند که در آن ها راهنمایان محلی شما را برای طی کردن جهتها راهنمایی می نمایند و هم جهتهای مختلفی برای این تجربه متفاوت در سفر به تایلند، وجود دارد.

در ادامه با شش جهت فوق العاده آشنا می شویم که راهنمایان تور مجرب آن ها را توصیه نموده اند.

1. جهت چیانگ مای (Chiang Mai) به مای هونگ سون (Mae Hong Son)

این جهت تجاری قدیمی، که در کنار جنگل های بکر بارانی واقع شده است، زمانی پر از تاجر و فروشنده بوده اما امروزه فقط راه نوردان از آن عبور می نمایند. تپه های جنگلی انبوه و کوهستان های پوشیده در مه در منطقه مای هونگ سون، از میان بکرترین مناطق طبیعی تایلند می گذرند. تور شما از چیانگ مای آغاز می گردد و با راه نوردی در دره های سرسبز و کوه های بلند، ادامه می یابد. روزی شش تا هشت ساعت پیاده روی خواهید کرد. در جهتتان روستای Huay Hee Karen را خواهید دید. در این روستا در یک خانه سنتی اقامت می کنید و درباره سبک زندگی قبایل محلی و شیوه هماهنگی آن ها با طبیعت و محیط اطراف شان، یاد می گیرید. قبل از اینکه به Ban Huai Tong Kaw برسید، از دامنه های پوشیده از ارکیده خواهید گذشت. در این سفر، با جهتهای چالش برانگیز، سختی عبور از رودخانه و بکرترین مناظر طبیعی، روبه رو خواهید شد.

2. جهت چیانگ رای (Chiang Rai) به چیانگ مای

اگر می خواهید در سفر به کشور دیگر، فرهنگ آن را از نزدیک مشاهده کنید و به خوبی با آن آشنا شوید، بهترین راه این است که به آرامی سفر کنید و زمان هایی را با اهالی آن منطقه بگذرانید. این جهت یکی از بهترین جهتها برای یک گشت وگذار تفریحی، ورزشی و البته فرهنگی است. در این جهت در خانه های اهالی اقامت خواهید کرد. بومیان منطقه از شما پذیرایی می نمایند و شما به آسانی و از نزدیک با سبک زندگی روستایی اهالی تایلند، آشنا می شوید. سفر شما از Baan Tha Sob Van در منطقه چیانگ خام (Chiang Kham) آغاز می گردد و در شمال مرکز چیانگ مای به انتها می رسد. در این جهت از یک پارک جنگلی سرسبز می گذرید و با قبایل محلی آشنا می شوید. شیوه مزرعه داری آن ها را تماشا می کنید و به تماشای پرندگان می نشینید. این جهت یکی از بهترین جهتها برای آشنایی با مردم تایلند و بومیان این منطقه است.

3. پارک ملی سری فانگ نگا (Sri Phang Nga)

راه نوردی اگرچه سختی های خود را دارد اما قرار نیست مانع از آسایش و راحتی شما در سفر گردد. اقامتگاه های تفریحی لوکسی در پارک ملی جزیره Khao Lak وجود دارد که امکان ماجراجویی در فرهنگ و طبیعت بکر این پارک را برای شما فراهم می نماید. این پارک ملی که بزرگترین پارک ملی تایلند است و برای حفاظت از جنگل های بارانی احداث شده است، جهتی هشت کیلومتری برای راه نوردی دارد. در این جهت آبشارهای دیدنی را نظاره می کنید و از رودخانه عبور می کنید. البته برای عبور از رودخانه راه دیگری جز شنا وجود ندارد.

4. خائو پوم (Khao Pom)، جزیره کو ساموی (Khao Pom)

در جزیره کو ساموی، مشهورترین جزیره تایلند، می توانید مثل سایر گردشگران در آفتاب ساحل لم بدهید و از مناظر ساحلی لذت ببرید. اما اگر می خواهید سفری متفاوت با بقیه داشته باشید، باید به اماکنی سر بزنید که گردشگران کمتری به آنجا می روند یا از وجود آنها اطلاع دارند؛ مثلا کوهستان جنگلی Khao Pom. در این منطقه علاوه بر جنگل های سرسبز و مانگرو، کوه های بلند هم وجود دارد. در ارتفاعات این منطقه می توانید چشم اندازهای زیبایی از جزیره و خلیج تایلند ببینید. چشم اندازهایی که تعداد کمی از گردشگران این کشور، شانس تماشای آن ها را دارند.

5. جنگلی در کانچانابوری (Kanchanaburi)

یکی از مشهورترین قبایل ساکن در تایلند، قبیله کارن (Karen) است که آن را با تصاویری از زنان گردن دراز با حلقه هایی به دور گردن می شناسیم. گردشگران اندکی در سفر به تایلند از این قبیله و آداب و رسوم آن ها بازدید می نمایند. در این راه نوردی دو روزه از جنگل های اطراف کانچانابوری می گذرید و مهمان قبیله کارن در روستای Nong Bang می شوید. در این گردش به یادماندنی، در کلبه هایی از جنس بامبو می خوابید، همراه با اهالی، غذای محلی آماده می کنید و به تماشای پایکوبی های محلی می نشینید.

6. پانگ مافا (Pang Mapha)، شمال تایلند

این جهت دایره ای شکل، فرصتی عالی برای رویارویی با زندگی روستایی در تایلند است. در این منطقه می توانید در دو روستا اقامت کنید. از میان مزارع کشاورزی و جنگل ها عبور خواهید کرد و در خصوص غذاهای محلی و داروهای گیاهی بومی چیزهای زیادی یاد می گیرید.

نکاتی در خصوص راه نوردی در تایلند

برای اینکه با کوله باری از خاطرات خوب به خانه برگردید، نکاتی را حین راه نوردی در تایلند، در نظر بگیرید:

  • کفش مناسب بپوشید.
  • آب کافی همراه ببرید.
  • از دوربین ها و وسایل ضدآب بهره ببرید. چون در جهتشما علاوه بر رودخانه ها، جنگل های بارانی و احتمال بارش باران وجود دارد.
  • لباس خشک همراه ببرید.
  • تا جایی که می توانید بارتان را سبک کنید.
  • مراقب طبیعت باشید. هر زباله ای که فراوری می کنید با خودتان برگردانید و آن را در طبیعت رها نکنید. دقت کنید که شرکتی که از تورهای آن استفاده می کنید، ملزم به گردشگری مسئولانه باشد. به حیات وحش احترام بگذارید و حیوانات را مورد آزار و اذیت قرار ندهید. به گیاهان و درختان آسیب نزنید.

در خصوص گردشگری سبز و مسئولانه

گردشگری سبز و راهکارهایی برای تجربه سفر دوستدار محیط زیست

سفر خود به تایلند را محدود به سواحل نکنید. برای اینکه بتوانید از جاذبه های طبیعی این سرزمین شگفت انگیز نهایت استفاده را ببرید، بهترین راه این است که دل به دریا بزنید و از تورهای ماجراجویی و گردش در طبیعت لذت ببرید.

منبع: کجارو / roughguides.com / 2backpackers.com
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 564

به "بهترین مسیرهای راه نوردی در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مسیرهای راه نوردی در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید