آبشار خور عظمت و شگفتی در نزدیکی تهران

به گزارش مجله دور زمین، در راستا جاده کرج به چالوس و در نزدیکی شهر تهران آبشاری بی تظیر واقع شده است که عظمت آن شما را دچار حیرت و شگفتی خواهد نمود. با ما برای آشنایی بیشتر با آبشار خور که یکی از زیباترین آبشارهای ایران است همراه شوید. یادتان نرود در سفرهایتان ارزانترین بلیط هواپیما را از ما بخواهید.

آبشار خور عظمت و شگفتی در نزدیکی تهران

آبشار خور کجاست؟

آبشار خور در فاصله 17 کیلومتری جاده کرج - چالوس واقع شده است. فاصله این آبشار از روستای خور، تقریبا 2 کیلومتر می باشد.

آشنایی با آبشار خور

آبشار خور یکی از جاذبه های زیبا و منحصربه فرد استان البرز می باشد که در ناحیه سردسیری کوهستان های شمال باختر شهر هشتگرد واقع شده است. این آبشار با ارتفاعی در حدود 50 متر در ارتفاع 2800 متری از سطح دریا و در دل طبیعت بی بدیل جاده چالوس قرار گرفته و مانند نامش که مخفف کلمه خورشید است، به سان خورشید از دامنه غربی قله گندم چال به تمام منطقه جلا و حال و هوایی تازه داده است. آب و هوای منحصر به فرد منطقه و منظره ها دل نشین روستا و آبشار خور بسیاری از گردشگران را جذب این طبیعت ناب نموده است.

آبشار خور

شرایط مناسب تپه ها و کوهستان های این منطقه از جمله آب فراوان و خاک حاصلخیز سبب رشد گونه های گیاهی مختلفی مانند ریواس، آویشن، کنگر، پونه و غیره شده است. بعلاوه با توجه به اقلیم کوهستانی منطقه جانورانی مانند قوچ، میش، کل، بز، گرگ، شغال، روباه و پرندگانی از نوع کبک، مرغ کوهی، عقاب، شاهین، جغد، قناری، بلبل، شانه به سر و دارکوب در این محدوده دیده شده اند.

روستای خور استان البرز

روستای خور جاده چالوس از روستاهای قدیمی شهرستان ساوجبلاغ در فاصله حدود 30 کیلومتری شهر کرج است که پیشینه ای بالای 2000 سال دارد. این روستا در ناحیه سردسیری کوهستان های شمال باختر شهر هشتگرد واقع شده است که با رشد جمعیت و توسعه، به شهرک تبدیل شده است. قله های مرتفع، طبیعت اعجاب انگیز، راه های سرسبز پر پیچ و خم، باغ های میوه و آبشار معروف خور همگی این روستا را به مکانی گردشگرپسند بدل نموده است. بعلاوه پیست خور که بزرگترین پیست اسکی ایران است در نزدیکی روستای خور قرار گرفته است.

طبیعت زیبای روستای خور هشتگرد

تفریح و تفریح در آبشار خور

  • در آبشار خور شما می توانید به طبیعت گردی یا پیاده روی در اطراف آبشار پرداخته و عکس های حیرت انگیزی بگیرید.
  • سقوط از آبشار نیز یکی از تفریحاتی است که اگر مهارت لازم را دارید در آبشار خور بسیار فرح بخش خواهد بود.
  • بعلاوه اگر در فصل زمستان به آبشار خور سفر می کنید از آنجایی که به علت برودت هوا آب آبشار تماما یخ می زند، یخ نوردی و آبشارنوردی از برترین تفریحاتی ست که می توانید در آبشار خور انجام دهید.
  • پیک نیک و کمپینگ در منطقه آبشار خور امکان پذیر است هواداران خاص خود را دارد اما بهتر است اگر قصد کمپ دارید در فصول سرد به منطقه سفر نکنید.

یخ نوردی و صعود از آبشار خور

آب و هوای روستای خور هشتگرد

در روستای خور هر فصلی جاذبه های خاص خودش را دارد و اصلا نمی توان گفت بهتر است در چه فصلی به این روستای زیبا سفر کنید. اگر دلتان می خواهد طبیعت گردی کنید و یا در اطراف آبشار خور کمپ کنید و شب را بگذرانید بهتر است در فصل بهار یا تابستان به روستا و آبشار خور بروید اما اگر هوس اسکی کردید یا می خواهید به یخ نوردی و صخره نوردی و صعود از آبشار بپردازید، زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید. لذا برترین فصل سفر به آبشار خور بسته به قصد شما از سفرتان کاملا فرق دارد.

آبشار خور در زمستان

جاذبه های نزدیک آبشار خور

جاذبه های نزدیک روستای خور شامل امامزاده سلیمان (ع)، تپه ها و دره دو چنار، امامزاده برچشمه یا زبیده خاتون، برج و باروی قلعه خور و از همه مهم تر، چنار 800 ساله می باشد.

بعلاوه اگر اهل اسکی و ورزش های زمستانی هستید، پیست خور جاده چالوس که در نزدیکی روستای خور واقع شده است جزو برترین مکان ها برای شماست.

پیست اسکی خور

دسترسی به آبشار و روستای خور

برای دسترسی به آبشار خور از تهران باید ابتدا به کرج رفته و وارد جاده کرج - چالوس شوید. تقریبا در 17 کیلومتری جاده کرج به سمت چلوس تابلوی روستای خوزنکلا را خواهید دید که باید وارد این خروجی شوید. پس از پیمودن مسافت کوتاهی به یک دوراهی می رسید که باید جهت سمت راست را انتخاب کنید. با ادامه دادن این جهت و گذشتن از روستاهای ارنگه و سیجان و طی جهتی پر پیچ و خم به طول حدود 17 کیلومتر به روستای خور خواهید رسید. در اینجا باید ماشین خود را پارک نموده و یک کیلومتر پایانی جهت را به صورت پیاده بپیمایید تا به آبشار خور برسید. ضروری است بدانید که این جهت یک کیلومتری تا آبشار نیز سرشار از زیبایی ست و جهتی مملو از درختان سیب ترش، زردآلو و گیلاس را در پیش دارید.

سوالات متداول

آبشار خور کجاست؟

آبشار خور در 17 کیلومتری کرج به چالوس و در 2 کیلومتری روستای خور از توابع شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است.

پیست اسکی خور کجاست؟

پیست اسکی خور در 23 کیلومتری جاده کرج-چالوس واقع شده است. برای رفتن به این پست باید پیش از ورودی تأسیسات سد امیرکبیر، جهت را از راه فرعی به سمت خاور پی گرفت و از روستاهای ارنگه و روستای جی گذر کرد.

فاصله کرج تا خور چقدر است؟

حدود 25 کیلومتر

از تهران تا آبشار خور چقدر راه است؟

حدود 60 کیلومتر

جهت تهران به روستای خور چگونه است؟

باید ابتدا به کرج رفته و در 17 کیلومتری جاده کرج به چالوس جهت روستای خور را پیش بگیرید

منبع: تریپ
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2262

به "آبشار خور عظمت و شگفتی در نزدیکی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار خور عظمت و شگفتی در نزدیکی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید