کهگیلویه و بویراحمد؛ رتبه نخست اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد

به گزارش مجله دور زمین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با جذب 506 نفر شغل اولی در اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد در مقایسه با استان هایی که این طرح در آنها اجرا شده رتبه نخست را کسب کرد.

کهگیلویه و بویراحمد؛ رتبه نخست اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، پروانه نیک مرام روز اظهار کرد: در طرح یارانه دستمزد در صورتی که کارفرمایان، فارغ التحصیلان دانشگاهی را به کار گیرند (فارغ التحصیلان شغل اولی) معادل 30 درصد از حداقل دستمزد فرد جدید استخدام به مدت 12 ماه توسط وزارت کار پرداخت می گردد و 70 درصد دیگر توسط کارفرما پرداخت می گردد.

وی اضافه نمود: کهگیلویه و بویراحمد از زمان اجرای این طرح تا به امروز توانسته 506 نفر شغل اولی را جذب کند و رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص دهد این در حالی است که استان های دارای رتبه دوم و سوم به ترتیب توانسته اند تنها 134 نفر و 125 نفر جذب نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: مبلغ 128 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح به کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد و در واقع طرح پرداخت یارانه حقوق و دستمزد برای اولین بار با پیگیری های استاندار کهگیلویه و بویراحمد و براساس طرح پیشنهادی این استان مطرح شد.

نیک مرام بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح یارانه حقوق و دستمزد، به عنوان یکی از استان های پایلوت انتخاب شده و هم زمان با هفت استان دیگر این طرح در حال انجام است.

وی اظهار کرد: کاهش هزینه های نیروی کار برای کارفرمایان، ایجاد انگیزه و تشویق کارفرمایان برای بکارگیری نیروی کار جدید و افزایش فرصت شغلی از اهداف اصلی این طرح است.

طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه ها و سیاست های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران مالی است، این طرح اکنون در کشور در حال انجامست.

به کارآفرینانی که دانش آموختگان دانشگاهی را به کار می گیرند، یارانه دستمزد پرداخت می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 800

به "کهگیلویه و بویراحمد؛ رتبه نخست اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کهگیلویه و بویراحمد؛ رتبه نخست اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید