کرونا قدرتمندترین تلسکوپ های جهان را خاموش کرد

به گزارش مجله دور زمین، قدرتمندترین تلسکوپ های جهان در شیلی از ماه مارس به دلیل همه گیری ویروس کرونا از فعالیت بازایستاده اند و اخترشناسان نگران از دست رفتن ابرنواخترها و سایر نمایش های کیهانی هستند.

کرونا قدرتمندترین تلسکوپ های جهان را خاموش کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، قدرتمندترین تلسکوپ های جهان در شیلی از ماه مارس به دلیل همه گیری ویروس کرونا از فعالیت بازایستاده اند و اخترشناسان نگران از دست رفتن ابرنواخترها و سایر نمایش های کیهانی هستند.

براساس آمار موجود، از زمان شیوع ویروس کرونا و توقف فعالیت های تلسکوپ ها، اخترشناسان بیش از 2 هزار ساعت مشاهدات نجومی را از دست داده اند.

داده های منتشر شده از سوی سازمان بهداشت این کشور نیز حاکی از آن است، بیش از 2450 نفر در اثر شیوع ویروس مذکور جان باخته اند.

برخی از دانشمندان این کشور می گویند: همه گیری کرونا ویروس منجمان را در شمال شیلی مجبور کرده است تا قدرتمندترین تلسکوپ های جهان را خاموش کنند.

دانشمندان از اواخر ماه مارس قادر به بهره گیری از آسمان های بکر در بیابان آتاکامای شیلی نبودند و همین موضوع منجر به بسته شدن یکی از مشهورترین رصدخانه های جهان شد.

کشور شیلی بیشترین تعداد رصد خانه را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است و یکی از بهترین آسمان ها جهان را در اختیار دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1216

به "کرونا قدرتمندترین تلسکوپ های جهان را خاموش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا قدرتمندترین تلسکوپ های جهان را خاموش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید