ژاپنی ها نفتکش برقی می سازند

به گزارش مجله دور زمین، بعد از فراوری قایق ها و یدک کش های کوچک برقی برای تسهیل حمل و نقل دریایی، حالا نوبت به ساخت نفتکش های برقی رسیده و ژاپن این کار را انجام داده است.

ژاپنی ها نفتکش برقی می سازند

در ژاپن نفت کشی به نام ای 5 فراوری شده که قادر به حمل نفت و انتقال سوخت به دیگر کشتی هاست.

این نفتکش 62 متر طول دارد و توسط کنسرسیومی از شرکت های فناوری و صنعتی ژاپن در حال ساخت است. قرار است در مرحله اول دو نفتکش برقی توسط این کنسرسیوم ساخته گردد که برای انتقال و تحویل سوخت در خلیج توکیو مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

طراحی سیستم پیشرانه این کشتی های نفتکش برقی توسط شرکت کاوازاکی صورت می گیرد. هر یک از این کشتی های برقی 453 تن وزن دارند و هر کدام دارای دو جفت باتری لیتیومی 1740 وات ساعتی Orca ESS هستند. بنابراین ظرفیت کل این باتری ها به 3480 کیلووات ساعت یا 3.5 مگاوات ساعت می رسد.

باتری های مذکور، برق مورد احتیاج برای فعالیت دو موتور 300 کیلوواتی این نفتکش ها فراهم می نمایند. حداکثر سرعت این نفتکش ها به 19 کیلومتر در ساعت می رسد. مدت زمان دقیق شارژ باتری های این نفتکش ها اعلام نشده و کنسرسیوم سازنده تنها آن را ساعت های طولانی توصیف نموده است.

عدم ایجاد آلودگی زیست محیطی، کار کردن روان موتورها و عدم ایجاد سروصدای زیاد، ایجاد لرزش کمتر در آب و راحتی بیشتر خدمه از جمله مزایای استفاده از تانکرهای برقی است.

همچنین در صورت وقوع بلایای طبیعی، این کشتی می تواند برق مورد احتیاج سازمان های امدادی را تأمین کند. انتظار می رود این دو نفتکش برقی به ترتیب در سال های 2022 و 2023 آماده استفاده شوند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1643

به "ژاپنی ها نفتکش برقی می سازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپنی ها نفتکش برقی می سازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید