پاسخ چین به اتهام زنی پامپئو

به گزارش مجله دور زمین، وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه با رد ادعاهای مایک پامپئو مبنی بر اینکه پکن نظم بین المللی را خدشه دار می نماید، واشنگتن را به خودخواهی و ادامه اقدامات یکجانبه متهم کرد.

پاسخ چین به اتهام زنی پامپئو

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا سه شنبه ایران و چین را به تضعیف نظم بین المللی متهم نموده و تاکید نمود توسعه اقتصادی چین موجب ثبات منطقه ای نمی گردد بلکه بالعکس، منجر به گرفتاری های سیاسی بیشتر و تحریکات منطقه ای بیشتر می گردد.

گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش تاکید نمود: اظهارات اخیر طرف آمریکایی با روحیه جلسه ای که بین رهبران ما برگزار گردید، مطابقت ندارد... ایالات متحده... مشتاقانه سیاست اقدامات یک جانبه و حمایت گرایی (از تولیدات داخلی) را دنبال می نماید، هرج و مرج برای نظم بین المللی به وجود می آورد، از تعدادی از سازمان های بین المللی و معاهدات بین المللی خارج شده است و چالش هایی را برای مکانیسم چند جانبه گرایی ایجاد نموده است.

او اضافه نمود، جامعه بین المللی به وضوح می تواند این اقدامات خودخواهانه و اظهارات طرف آمریکایی را ببیند. گنگ شوآنگ همچنین تاکید نمود، چین بزرگترین کشور در حال توسعه دنیا است، در حالیکه ایالات متحده بزرگترین کشور توسعه یافته دنیا به شمار می رود و هر دو هیچ چیزی از همکاری با یکدیگر ندارند.

با تور چین ما همراه اشید

اظهارات مایک پامپئو به دنبال شام کاری رهبران آمریکا و چین در روز شنبه در حاشیه اجلاش جی20 در آرژانتین مطرح می گردد که در آن دونالد ترامپ با به تعویق انداختن افزایش تعرفه بر 200 میلیارد دلار از واردات چین به 25 درصد موافقت کرد. این طرح پیشتر قرار بود از اول ژانویه اجرایی گردد. در عوض چین موافقت کرد تا حجم قابل توجهی از محصولات کشاورزی، انرژی و محصولات صنعتی و سایر موارد را از آمریکا خریداری کند و توازن تجاری میان دو کشور ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 160

به "پاسخ چین به اتهام زنی پامپئو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ چین به اتهام زنی پامپئو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید