هوس های غذایی که خبر از بیماری می دهند

به گزارش مجله دور زمین، تا حالا به این فکر نموده اید که هوس خوردن یک نوشیدنی یا غذا دلیل وجود بیماری یا مشکل سلامتی در جسم شماست؟ تمام هوس های شما نشانه هایی هستند که نمی دانید.

هوس های غذایی که خبر از بیماری می دهند

یک باور جمعی وجود دارد که زمانی شخص هوس غذایی می نماید، این نشانه کمبود تغذیه ای است. در این مطلب از خبرنگاران به سوال کدام هوس های غذایی نشانه بیماری است پاسخ می دهیم.

کدام هوس ها از بیماری خبر می دهند؟

اگر تمایل شدیدی به خوردن این خوراکی ها پیدا نموده اید نشانه هایی از بیماری در شما وجود دارد:

میل شدید به آب

اگر فردی هستید که دائم احساس تشنگی می کنید شاید به این خاطر باشد که بدن شما دهیدراته شده است و به شما هشدار می دهد باید آب بنوشید، اما اگر همواره در پی خوراکی های مرطوب هستید ممکن است این یک نشانه از یک مشکل جدی مانند دیابت باشد. هوس غذایی به آب، ممکن است نشانه دیابت باشد.

هوس خوردن شکلات

علت احتمالی آن کمبود منیزیم است. حبوبات، آجیل، شکلات تلخ 85 درصد، سبزیجات برگدار و غلات کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. افرادی که دائما در حال شکلات خوردن هستند، ممکن است دچار افسردگی بوده و با این کار سعی در خود درمانی داشته باشند. شکلات سطح سروتونین و دوپامین را تقویت می نماید و حاوی منیزیم و تئوبرومین است که می توانند سطح هورمون های استرس را کاهش و آرامش بخشی به عضلات را بهبود دهند.

هوس خوردن انواع شیرینی ها

اگر هوس خوردن انواع شیرینی ها را می کنید، باید مدت زمان بیشتری را به خوابیدن اختصاص دهید، زیرا بعضی افراد حتی اگر تغییر کوچکی در خوابشان رخ دهد، روز بعد 550 کالری بیشتر دریافت می نمایند و از غذاهای شیرین به عنوان راهکاری سریع برای مبارزه با احساس خستگی شان استفاده می نمایند، اما متاسفانه این راهکار سطح خستگی تان را افزایش می دهد.

تمایل به تنقلات و غذاهای شور

مصرف نمک زیاد می تواند نشانه بیماری آدیسون باشد. در حقیقت بیشتر ایرانی ها، مقادیر نمک بیشتر از آنچه باید روزانه دریافت نمایند، مصرف می نمایند. کسانی هستند که به علت بیماری آدیسون نمک بیشتری دریافت می نمایند. در این افراد، غده آدرنال (غده ای که بر روی کلیه ها نشسته) مقادیر کافی هورمون ترشح نمی نماید و این هورمون ها بسیار مهم هستند.

میل شدید به نوشابه

بسیاری از مردم بر این موضوع تاکید دارند که حتی یک روز هم نمی توانند بدون خوردن نوشابه به سر نمایند. اگر شما به این نوشیدنی شیرین و گازدار علاقه دارید شاید به خاطر کافئینی است که در این نوشیدنی وجود دارد. هوس غذایی به نوشابه، ممکن است نشانه کمبود کلسیم باشد.

اشتیاق زیاد به چیپس سیب زمینی

هوس چیپس سیب زمینی یا سیب زمینی سرخ نموده، می تواند نشانه کمبود چربی های سالم مانند امگا 3 در بدن باشد. بدن ما این اسید چرب را به صورت طبیعی فراوری نمی نماید، به همین دلیل ما باید با مصرف غذاهایی مانند سالمون، و دیگر ماهی های چرب اندازه مورد احتیاج روزانه این اسیدچرب را دریافت کنیم و به سراغ غذاهای بهبوددهنده چربی های سالم نظیر ماهی و آجیل ها و روغن زیتون برویم.

هوس خوردن غذاهای تند

غذاهای تند و آتشین ضد انگل هستند و برای سیستم ایمنی بسیار مفیدند. هوس خوردن غذاهای تند یک نشانه از طرف سیستم ایمنی بدن است که به شما اعلام می نماید با مصرف پیاز، فلفل، سیر و زنجبیل سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید.

میل به غذاهای ترش

هوس مواد غذایی ترش یکی از هوس های رایج بین مردم است و مربوط به کبد و کیسه صفرا می گردد. عدم توازن در کبد و کیسه صفرا، مصرف غذاهای بسیار چرب و سرخ نموده این حالت را ایجاد می نماید. اختلالات در عملکرد کبد می تواند سبب افسردگی، میگرن و سفتی عضلات گردد. استفاده از مرکبات را تا حد زیادی در رژیم غذایی خود قرار دهید. خوردن زغال اخته، گوجه فرنگی، آووکادو، خرما، تخم مرغ و پرتقال هوس به مواد غذاهای ترش شما را درمان می نماید.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب چه کار کنیم بعد از مصرف حبوبات نفخ نکنیم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2248

به "هوس های غذایی که خبر از بیماری می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوس های غذایی که خبر از بیماری می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید