هواوی: از کانادا شکایت می کنیم ، مدیر اقتصادی شرکت حتی قبل از بازداشت، بازپرسی شده ، او را مجبور کردند رمز همه دستگاه های الکترونیکی اش را بدهد

به گزارش مجله دور زمین، وکلای خانم منگ وانژو مدیرمالی شرکت هواوی که ماه دسامبر به دستور آمریکا در کانادا بازداشت شد از دولت، آژانس خدمات مرزی و همچنین پلیس فدرال این کشور به دلیل عدم رعایت حقوق موکلش در جریان بازداشت و بازپرسی وی، شکایت می نماید.

هواوی: از کانادا شکایت می کنیم ، مدیر اقتصادی شرکت حتی قبل از بازداشت، بازپرسی شده ، او را مجبور کردند رمز همه دستگاه های الکترونیکی اش را بدهد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش ایرنا از تارنمای یی سی چین، وکیل خانم منگ به دادگاه عالی بریتیش کلمبیا کانادا گفته است: شیوه ای که افسران کانادایی برای دست آوردن شواهد و اطلاعات از خانم منگ بکار برده اند نقض جدی منشور حقوق و آزادی های اساسی کانادا است.

وکیل دختر بنیانگذار شرکت هواوی اضافه نمود: ماموران خدمات مرزی کانادا در فرودگاه، عمدا حکم بازداشت وی را به تاخیر انداخته و قبل از دستگیری، از وی تحقیق و بازپرسی نموده اند.

در دادخواست وکیل خانم منگ آمده است: او رمز و پسورد تمام دستگاه های الکترونیکی و رایانه های خود را در اختیار ماموران مرزی قرار داده است اما آنها به صورت غیرقانونی، دستگاه های وی را باز نموده و محتوی آن را آنالیز نموده اند که مصداق نقض حریم شخصی است.

خانم وانژو، رئیس اقتصادی شرکت هواوی چین در ماه دسامبر سال 2018 به درخواست مقام های آمریکایی به ظن کلاهبرداری در کانادا بازداشت شد.

او چند روز بعد به قید وثیقه 7.5 میلیون دلاری آزاد شد به این شرط که در ونکور جایی که خانم وانژو در آن شهر خانه دارد خارج نشود و باقی بماند چین همان زمان از کانادا خواست که او را آزاد کند.

پس از صدور کیفرخواست برای او به اتهام کلاهبرداری در ماه ژانویه 2019، مقام های آمریکایی به صورت رسمی درخواست استرداد او از کانادا به واشنگتن را مطرح کردند.

وزارت دادگستری کانادا روز آدینه دوم فوریه (11 اسفند) با صدور بیانیه ای بیان کرد یک جلسه دادرسی برای استرداد و یا عدم استرداد خانم منگ وانژو برگزار می نماید.

منگ روز ششم مارس (15 اسفند) در دادگاهی در ونکور حاضر خواهد شد و در آن روز، تاریخ جلسه دادرسی استرداد مشخص خواهد شد وزیر دادگستری کانادا پس از جلسه دادرسی در خصوص استرداد او به آمریکا تصمیم خواهد گرفت.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 578

به "هواوی: از کانادا شکایت می کنیم ، مدیر اقتصادی شرکت حتی قبل از بازداشت، بازپرسی شده ، او را مجبور کردند رمز همه دستگاه های الکترونیکی اش را بدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی: از کانادا شکایت می کنیم ، مدیر اقتصادی شرکت حتی قبل از بازداشت، بازپرسی شده ، او را مجبور کردند رمز همه دستگاه های الکترونیکی اش را بدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید