نکات جالب در خصوص رانندگی و خودرو که شاید نمی دانید

به گزارش مجله دور زمین، با ما همراه باشید و با رعایت نکات فنی بیان شده با آسودگی خاطر رانندگی کنید.

نکات جالب در خصوص رانندگی و خودرو که شاید نمی دانید

به گزارش رعایت کردن نکات فنی خودرو گاه در تضاد با عاداتی است که ما از گذشته تا به امروز انجام می دهیم. عاداتی که با پیشرفت تکنولوژی نه تن ها تاثیر مثبتی بر عملکرد خودرو ندارد بلکه ممکن است موجب آسیب رسیدن به سیستم های داخلی آن گردد.

هنوز هم رانندگانی پیدا می شوند که به نمایشگر های جلوی خود بی توجه اند در حالیکه با روشن شدن چراغ بنزین متوجه نداشتن سوخت می شوند.

این مورد گاهی موجب سوختن پمپ بنزین خواهد شد؛ چراکه رسوبات و ناخالصی هایی انتهای باک بنزین وارد پمپ بنزین شده و از آنجا هم به فیلتر و انژکتور راهنمایی می گردد.

ترمز گرفتن در هوای خیس و بارانی اگر سرعت بالایی داشته باشید می تواند موجب لرزش خودرو گردد.این مواقع تنها کافیست تا پای خود را از روی پدال گاز برداشته و با فرمان خودرو را مهار کنید.

این مورد یکی از عادات بسیاری از رانندگان است که حتی گاهی موجب تصادف هم می گردد.افزون بر این خلاص نکردن دنده می تواند فشار مضاعفی را بر دوشاخه کلاچ و گیربکس وارد کند.

روشن شدن کولر خودرو موجب انتشار گاز هایی سمی می گردد که بهتر است آن ها را استنشاق نکنید.پایین بودن پنجره ها یاری می نماید تا این گاز ها به سرعت خارج شوند (این مورد در زمانی که خودرو را روشن می کنید اهمیت بیشتری پیدا می نماید).

منبع:جام جم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1952

به "نکات جالب در خصوص رانندگی و خودرو که شاید نمی دانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات جالب در خصوص رانندگی و خودرو که شاید نمی دانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید