نفتکش ایرانی فاکسون وارد آب های ونزوئلا شد

به گزارش مجله دور زمین، همزمان با تخلیه محموله سه نفتکش ایرانی که به بنادر ونزوئلا رسیده اند، چهارمین کشتی ایرانی حامل بنزین و مشتقات نفتی اواخر روز چهارشنبه وارد آب های ونزوئلا شد.

نفتکش ایرانی فاکسون وارد آب های ونزوئلا شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، آمار رفینیتیو آیکان نشان داد که فاکسون، چهارمین نفتکش از ناوگان پنج نفتکش ایرانی ساعت 11 و 49 دقیقه بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی از شمال ایالت سوکره ونزوئلا عبور نموده است و از آن موقع موقعیتش را مخابره ننموده است.

ایران برای ونزوئلا که با کمبود شدید بنزین روبرو است، 1.53 میلیون بشکه بنزین و مشتقات آن را به وسیله پنج نفتکش ارسال نموده است.

سابق بر این ونزوئلا ارزانترین بنزین جهان را داشت و به مدت دو دهه بنزین در این کشور با قیمتهای یارانه ای عرضه می شد اما در نتیجه فلج شدن پالایشگاههای نفت ونزوئلا به دلیل تحریمهای آمریکا و توزیع ناکافی، بازار سیاهی شکل گرفته است که در آن هر لیتر بنزین حداقل دو دلار فروخته می گردد در حالی که مردم برای دریافت بنزین در مقابل جایگاههای سوخت ساعتها منتظر می مانند.

صادرات بنزین ایران به ونزوئلا انتقاد مقامات آمریکا که هر دو کشور عضو اوپک را هدف تحریم قرار داده اند را برانگیخته است.

فاکسون جهت مشابه سه نفتکش دیگری را پیموده که اوایل هفته یکی پس از دیگری به مقصد رسیدند. نفتکش فورچون در بندری در پالایشگاه ال پالیتو لنگر انداخته و نفتکش پتونیا نیز در همان نزدیکی لنگر انداخته است. نفتکش فارست نیز در بندری در پالایشگاه کاردون لنگر انداخته است.

ورود بدون مانع این نفتکشها به آبهای ونزوئلا با وجود هشدارهای شدید مقامات آمریکایی صورت گرفت. واشنگتن در حال آنالیز واکنش به این صادرات است که باعث اعتراض ایران به سازمان ملل متحد شده است. پنجمین نفتکش به نام کلاول همچنان در حال عبور از اقیانوس آتلانتیک به سمت کارائیب است.

بر اساس گزارش رویترز، دولت سوسیالیست ونزوئلا ورود این محموله بنزین را جشن گرفته است. مقامات این کشور وعده داده اند سیستم توزیع بنزین را اصلاح نمایند و نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا اظهار نموده که شهروندان ونزوئلا پس از چند دهه برخورداری از یارانه سنگین سوخت، باید برای بنزین پول بدهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1191

به "نفتکش ایرانی فاکسون وارد آب های ونزوئلا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفتکش ایرانی فاکسون وارد آب های ونزوئلا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید