موشک کروز انصارالله فرودگاه أبها عربستان را هدف گرفت

به گزارش مجله دور زمین، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام نمود، یگان موشکی انصارالله یک موشک کروز مدل قدس 1 راهنمایی شونده را به سوی فرودگاه بین المللی أبها در عربستان شلیک کرد.

موشک کروز انصارالله فرودگاه أبها عربستان را هدف گرفت

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن توییت کرد، در این عملیات موشک قدس 1 مرکز عملیات نظامی و آشیانه های جنگنده ها در فرودگاه را با دقت بالایی هدف قرار داد.

یحیی سریع اضافه کرد: عملیات موشک قدس 1 موجب تعطیلی پروازها در فرودگاه أبها شد.

سخنگوی انصارالله پیشتر در فیسبوک تاکید نموده بود که انصارالله بمباران فرودگاه ها و پایگاه های هوایی عربستان با موشک های بالستیک و یا پهپادهای حامل مواد منفجره را با هدف تعطیلی پروازها ادامه می دهد.

این جنبش روز دوشنبه با استفاده از دو پهپاد بمب گذاری شده عملیاتی را علیه پایگاه هوایی ملک خالد انجام داد و سامانه های ارتباطات نظامی و آشیانه های جنگنده ها را هدف قرار داد.

حملات جنگنده های ائتلاف عربی ضد یمن تحت امر عربستان موجب کشته شدن صدها هزار تن از غیرنظامیان و نظامیان یمنی، تخریب زیرساخت های یمن، شیوع وبا و انواع بیماری ها و نیز گرسنگی در بعضی مناطق یمن شده است.

طبق آمارهای سازمان ملل، نزدیک به 24 میلیون یمنی یعنی 75 درصد از ساکنان این کشور به دلیل حملات ائتلاف به حمایت و یاری های بشردوستانه احتیاج دارند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 512

به "موشک کروز انصارالله فرودگاه أبها عربستان را هدف گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک کروز انصارالله فرودگاه أبها عربستان را هدف گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید