موارد ایست قلبی در بحران کرونا افزایش می یابد

به گزارش مجله دور زمین، یک گزارش جدید از شمال ایتالیا نشان می دهد شمار موارد ایست قلبی خارج از بیمارستان در این کشور در میانه بحران کرونا در این منطقه افزایش یافته است.

موارد ایست قلبی در بحران کرونا افزایش می یابد

به گزارش خبرنگاران به نقل از هلث دی نیوز داده های به دست آمده از چهار ایالت شمال ایتالیا منطقه ای که خیلی زود در فرایند همه گیری جهانی ویروس کرونا دچار شیوع شدید بیماری شد، نشان دهنده افزایش قابل توجه در موارد ایست های قلبی است.

پژوهشگران می گویند در فاصله 21 فوریه تا 31 مارس 2020 شمار موارد ایست های قلبی پیش از رسیدن بیماران به بیمارستان نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایشی 58 درصدی پیدا نموده است.

دکتر انریکو بالدی از دانشگاه پاویا و سرپرست این پژوهش می گوید در بیش از سه چهارم موارد این ایست های قلبی بیماری کووید-19 در بیماران تشخیص داده شده است. یافته های این پژوهشگران در 29 آوریل در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.

این پژوهشگران درباره علت این اوج گیری موارد ایست قلبی می گویند ممکن است علت مدت انتظار بیشتر افراد برای رسیدن اورژانس به آنها باشد.

یافته های این آنالیز نشان می دهد که در مقایسه با سال 2019، میزان بروز ایست قلبی خارج از بیمارستانی در خانه 7.3 درصد و میزان بروز ایست قلبی بدون شاهد 11.3 درصد افزایش یافته است.

به گفته این پژوهشگران همچنین زمان میانگین رسیدن کارکنان اورژانس به صحنه ایست قلبی در سال 2020 نسبت به سال 2019 سه دقیقه افزایش یافته و نسبت افرادی که بوسیله حاضران احیای قلبی-ریوی شده اند 15.6 درصد کاهش یافته است.

کارشناسان می گویند بیماری کووید-19 ناشی از ویروس جدید کرونا به شیوه های متعددی ممکن است باعث افزایش میزان ایست قلبی گردد.

یکی خود بیماری. آنالیز های مقدماتی نشان داده اند که کووید-19 ممکن است باعث افزایش بروز ایست قلبی به علت پاسخ التهابی بدن به ویروس گردد.

  • رابطه اسرارآمیز ویروس کرونا و قلب | کرونا ممکن است به قلب آسیب بزند

  • آیا لخته های خونی کوچک کووید-19 را مرگبارتر می نمایند؟

همچنین فشار وارد آمده بر سیستم مراقبت بهداشتی ممکن است باعث تاخیر در زمان پاسخ آمبولانس ها به موارد مسائل قلبی گردد و این زمان انتظار بیشتر فرد را در معرض خطر ایست قلبی قرار دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1131

به "موارد ایست قلبی در بحران کرونا افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موارد ایست قلبی در بحران کرونا افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید