مهلت 21 روزه نخست وزیر لیبی برای معرفی کابینه

به گزارش مجله دور زمین، نخست وزیر جدید لیبی پس از کسب اکثریت آرا در مجمع گفتگوی لیبی گفت که کابینه اش تمام کوشش خود را برای حل مسائل لیبی و فراهم کردن واکسن کرونا انجام خواهد داد.

مهلت 21 روزه نخست وزیر لیبی برای معرفی کابینه

به نقل از اسپوتنیک، عبدالحمید دبیبه، نخست وزیر جدید لیبی در اولین سخنرانی پس از به دست آوردن بیشتر آرا و پیروزیت در رای گیری مجمع گفتگوی لیبی گفت که کابینه اش به اصل شفاف سازی و حسابرسی در هر زمانی پایبند است و تمام کوشش خود را برای حل مشکل برق انجام خواهد داد و فراهم کردن واکسن کرونا از اولویت های آن است.

دبیبه اضافه کرد: دولت ما قادر به فعالیت در نقاط مختلف لیبی را خواهد داشت و برنامه ما بر سفر و کار در شهرها پابرجا است.

در همین حال استفانی ویلیامز، نماینده موقت سازمان ملل در لیبی در مصاحبه ای تلویزیونی در واکنش به انتخاب اعضای دولت موقت لیبی از جمله نخست وزیر، رئیس شورای ریاستی و دو عضو این شورا از سوی انجمن گفتگوی سیاسی لیبی در ژنو اظهار کرد: چالش ها هنوز تمام نشده اند و نخست وزیر موقت لیبی باید ظرف 21 روز کابینه را تشکیل داده و اعضای کابینه را به مجلس لیبی معرفی کند تا رای اعتماد بگیرد و در صورتی که پیروز به این کار نگردد، این کابینه به انجمن گفتگوی ملی لیبی ارجاع داده می گردد.

ویلیامز تاکید نمود: کابینه جدید باید نمایندگانی از تمامی گروه ها از جمله جوانان و زنان داشته باشد.

در نتیجه رای گیری مجمع گفتگوی لیبی با نظارت سازمان ملل در ژنو، عبدالحمید دبیبه به عنوان نخست وزیر، محمد یونس المنفی به عنوان رئیس شورای ریاستی و موسی الکونی و عبدالله حسین اللافی به عنوان دو عضو این شورا انتخاب شدند.

در این رای گیری دبیبه با کسب 39 رای بر رقبای خود از جمله عقیله صالح پیروز شد.

چهره هایی که در رای گیری پیروز شدند، مدیریت امور لیبی را موقتا تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلسی لیبی در 24 دسامبر 2021 بر عهده خواهند داشت.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1625

به "مهلت 21 روزه نخست وزیر لیبی برای معرفی کابینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت 21 روزه نخست وزیر لیبی برای معرفی کابینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید