مقامات تایلند به قاچاق مسلمانان روهینگیا متهم شدند

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران : نهادهای حقوق بشری از دولت تایلند خواسته اند درباره دست داشتن پلیس این کشور در عملیات قاچاق مسلمانان روهینگیا به مالزی تحقیق کند.

مقامات تایلند به قاچاق مسلمانان روهینگیا متهم شدند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه الیوم السابع، یک منبع در پلیس تایلند اعلام نموده است شماری از نیروهای پلیس این کشور متهم هستند مسلمانان آواره میانماری را که به این کشور پناهنده شده اند، به قاچاقچیان انسان در مالزی فروخته اند.

به همین دلیل، روزنامه بوکیت وان گزارش داد، معمولا نیروهای پلیس تایلند آوارگان میانماری را در قایق های قاچاقچیان انسان که بر ساحل اندامان بار می اندازند، سوار و در ازای هر یک از آنها مبالغی حدود 1680 دلار تا 60 هزار دلار از قاچاقچیان انسان دریافت می نمایند.

به همین دلیل نهادهای حقوق بشری از دولت تایلند خواسته اند تحقیقات لازم را درباره دست قاچاق مسلمانان میانمار در این کشور شروع کند.

بیش از هزاران مسلمان آواره میانماری طی ماه های گذشته به وسیله دریا و در قایق های ناایمن و غیراستاندارد وارد تایلند شده اند.

درگیری های سال گذشته بین بودائیان و مسلمانان روهینگیا در استان رواخین در غرب میانمار علاوه بر کشته شدن صدها مسلمان، آوارگی نزدیک به صد هزار مسلمان را در پی داشت.

در حالیکه بعضی از آوارگان روهینگیایی در اردوگاه هایی در خاک میانمار در وضعیت اسفباری بسر می برند، بعضی دیگر برای رهایی از هجوم افراط گرایان، به کشورهای منطقه از جمله بنگلادش، مالزی و تایلند پناه برده اند که به دلیل خودداری این کشورها برای پذیرفتن آنها در میان آب های منطقه سرگردان مانده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 384

به "مقامات تایلند به قاچاق مسلمانان روهینگیا متهم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات تایلند به قاچاق مسلمانان روهینگیا متهم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید