مستر کارت چیست؟

به گزارش مجله دور زمین، مستر کارت چیست و چه کاربردی دارد؟

احتمالا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که در سفرهای خارجی خود، دغدغه حمل پول نقد آزرده خاطرتان کند و یا قصد خرید از های خارجی داشته اید ولی به علت محدودیت های موجود نتوانسته اید پرداخت خود را به انجام برسانید. در رابطه با این موضوع یکی از معتبرترین و راحت ترین راه های موجود تهیه کارت های اعتباری بین المللی است. مستر کارت یکی از انواع کارت اعتباری بانکی است که در بیشتر کشورهای جهان دارای اعتبار است. در ادامه با این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این مورد به شما ارائه شود.

مستر کارت چیست؟

مستر کارت چیست؟

مسترکارت (MasterCard) شرکتی بین المللی در زمینه اراده خدمات اقتصادی است که با تعداد زیادی از موسسات اقتصادی و بانک های دنیا طرف قرارداد است و با 140 شعبه نمایندگی در کشورهای مختلف، رتبه نخست مبادلات اقتصادی را از آن خود نموده است. به بیانی ساده، مستر کارت هماهنگ کننده بسیاری از کارت های اعتباری در سراسر دنیا است و با دریافت این کارت، می توانید با آسودگی خیال در تمامی کشورها از آن استفاده نمایید.

کاربرد و مزایای مستر کارت

از متداول ترین استفاده های مستر کارت می توان به سهولت در خرید از سایت های خارجی اشاره نمود. با وجود این کارت می توانید به راحتی دسترسی به منابع ارزی در خارج از کشور را تجربه کنید و در صورت احتیاج از خودپردازهای بانکی یا ATM های بیشتر کشورها وجه نقد دریافت کنید. این کارت که به نوعی کیف پول شما به شمار میرود دسترسی و امکانات زیادی به شما می دهد که در زیر به صورت مختصر به آن ها اشاره می کنیم:

  • امکان خرید از تمامی فروشگاه های بین المللی
  • انجام تبادلات اقتصادی با شرکت های بین المللی
  • دریافت صورتحساب روزانه به صورت رایگان
  • انتقال پول از شعب ارزی، صرافی، بانک های اینترنتی و بین المللی
  • سهولت ثبت نام در آزمون های بین المللی
  • امکان رزرو هتل، پرواز و کرایه خودرو از سایت های خارجی
  • دریافت کارمزد اندک در برابر ارائه خدمات گسترده

انواع کارت های مسترکارت

کارت اعتباری (Credit Card)

این نوع مستر کارت برای خریدهای آنلاین و خریدهای روزانه از فروشگاه ها مناسب است است و برترین مزیت این کارت این است که شما می توانید طی قراردادی مبلغی اضافه تر از موجودی حسابتان را معین کنید و بعد از عقد قرارداد، این امتیاز را دریافت می کنید که بیشتر از موجودی حسابتان و یا حتی با موجودی صفر اقدام به خرید کنید. جالب است بدانید که در صورت عدم رضایت از خدمات ارائه شده به وسیله فروشگاه، قابلیت بازگشت وجه هم وجود دارد.

کارت بانکی (Debit Card)

دبیت کارت ها تقریبا مشابه کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب ایران می باشند. به این صورت که شما قادر خواهید بود تنها به میزان موجودی حسابتان خرید کنید و نقطه ضعف این نوع کارت این است که ممکن است پول به صورت آنی انتقال پیدا نکند و این عمل چند روز زمان ببرد تا به حساب مشتری واریز گردد.

کارت پیش پرداخت (Prepaid Card)

یکی از پر استفاده ترین انواع مستر کارت در ایران، کارت پیش پرداخت است که به صورت مسترکارت مجازی و یا فیزیکی قابل تهیه می باشد. این نوع کارت بر خلاف دو کارت قبلی، به هیچ حساب بانکی متصل نیست و شما می توانید به هر مبلغی که تمایل دارید این کارت ها را شارژ کنید و از آن ها بهره ببرید. این کارت ها دارای دو نوع قابل شارژ و یا غیرقابل شارژ هستند.

خرید مسترکارت در ایران

با توجه به شرایط کنونی کشور و تحریم های موجود، امکان تهیه مسترکارت از شرکت های اصلی ارائه دهنده این خدمات، وجود ندارد و برای دریافت آن باید به صورت غیرمستقیم اقدام کرد. در ایران شرکت های معتبر فراوانی وجود دارد که به صورت واسطه، به ارائه این خدمات می پردازند. اولین مرحله برای باز کردن حساب مستر، عموما پر کردن فرم درخواست آنلاین در سایت های مربوطه و وارد کردن اطلاعات هویتی شخص می باشد. در ادامه پس از تکمیل فرم های بانکی و بارگزاری تصاویر مدارکی همانند اسکن گذرنامه و کارت ملی و عکس پرسنلی، باید اقدام به واریز وجه مبلغی به اسم پیش پرداخت برای صدور کارت بفرمایند. فرایند دریافت این کارت حدودا ده روز کاری به طول می انجامد.

دقت بفرمایید که در هنگام صدور کارت اعتباری از صحت اطلاعات ثبت شده خود مطمئن شوید و حتما ملیت واقعی خود را ثبت کند تا حساب شما مسدود نگردد.

زهرا بینازاده

  • راهنمای اخذ گواهینامه بین المللی رانندگی
  • آتش سوزی در جنگل های ترکیه
  • راه آهن سراسری ایران ثبت دنیای شد

Set your Author Custom HTML Tab Content on your Profile page

منبع: فلای تودی
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1899

به "مستر کارت چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستر کارت چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید