مرکل از امکان تمدید مهلت برگزیت تا سال 2020 خبر داد

به گزارش مجله دور زمین، تهران - خبرنگاران - خبرگزاری آلمان روز چهارشنبه با اشاره به سخنان صدراعظم آلمان، تمدید مهلت انگلیس برای تصمیم گیری در خصوص خروج از اتحادیه اروپا تا انتها سال 2019میلادی را ممکن دانست.

مرکل از امکان تمدید مهلت برگزیت تا سال 2020 خبر داد

به گزارش خبرنگاران، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پس از دیدار شب گذشته با ترزا می نخست وزیر انگلیس ابراز امیدواری کرد اتحادیه اروپا در خصوص تمدید منعطفانه مهلت این کشور برای خروج از اتحادیه به یک توافق جامع دست یابد.

به نوشته خبرگزاری د. پ. آ آلمان مرکل تمدید این مهلت تا اواخر 2019 و یا اوایل 2020 را بسیار محتمل می داند.

بر این اساس پس از رایزنی یک و نیم ساعته شب گذشته مرکل با می در برلین، شواهد حاکی است موافقت اروپایی ها با تمدید مهلت برگزیت است اما هنوز در خصوص میزان این مهلت تصمیم نهایی گرفته نشده است.

هر چند در دعوتنامه دونالد توسک رئیس شورای اروپا از سران کشورهای عضو این اتحادیه برای شرکت در نشست چهارشنبه نیز امکان تمدید این مهلت تا یک سال آینده مطرح شده، اما مخالفت هایی از جانب برخی کشورها مانند فرانسه با این موضوع دیده می شود.

با این حال مرکل ضمن پافشاری بر موضع خود، موقعیت کنونی اتحادیه اروپا را بسیار مهم و تاریخی ارزیابی کرده و بر لزوم دادن چنین فرصتی به انگلیس تاکید دارد.

دیپلمات هایی که مقدمات نشست سران اروپا در لوکزامبورگ را مهیا می کنند خبر داده اند در حال حاضر دو طیف در اتحادیه اروپا در مقابل این پیشنهاد وجود دارد: گروهی که با تمدید مهلت برگزیت تا سی ام ژوئن موافق اند و گروهی دیگر که موافق اعطای مهلت بیشتری به انگلیس هستند.

در هر حال هر دو این گروه ها در خصوص این که انگلیس باید موظف به شرکت در انتخابات مجلس اروپا شود تا مسئله ای از نظر قانونی برای مجلس آینده پیش نیاید، هم رای هستند.

به گفته این دیپلمات ها رهبران اروپایی در نشست امروز تاکید خواهند کرد که اگر انگلیس در روزهای 23 تا 26 ماه مه همچنان عضو اتحادیه اروپا باشد و تا 22 مه توافق خروج را تصویب نکرده باشد، در این صورت باید انتخابات مجلس اروپا را برگزار کند.

اروپام**6143**2040

منبع: ایرنا
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 256

به "مرکل از امکان تمدید مهلت برگزیت تا سال 2020 خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل از امکان تمدید مهلت برگزیت تا سال 2020 خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید