مردم چگونه از ایرلاین ها شکایت نمایند؟

به گزارش مجله دور زمین، در ماه های گذشته گلایه های مختلفی از سوی مردم درباره پروازهای داخلی و خارجی در فضای مجازی مطرح شد، اما سوال اینجاست که مسافران چگونه می توانند از شرکت های هواپیمایی بابت تخلفات احتمالی شان در حوزه های مختلف از جمله قیمت بلیت، رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا و غیره شکایت نمایند؟

مردم چگونه از ایرلاین ها شکایت نمایند؟

به گزارش خبرنگاران، در پروازهای داخلی و خارجی که به وسیله شرکت های مختلف انجام می گردد، رعایت حقوق مسافران از هر نظر الزامی است و دستورالعمل های آن در سایت سازمان هواپیمایی کشوری به صورت کامل موجود است. در دوران شیوع ویروس کرونا و با توجه به افزایش حساسیت و مسئولیت پذیری مردم، این شکایات رشد بیشتری داشت و مسافران هوایی تصاویر مختلفی از تخلفات اجرا شده را در فضای مجازی منتشر کردند.

اما مردم می توانند این شکایت و گلایه های خود را به وسیله سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان دستگاه متولی و ناظر پیگیری نمایند. سامانه حقوق مسافر این امکان را به مردم می دهد تا از دستورالعمل های تدوین شده درباره حقوق مسافر در پروازهای داخلی و بین المللی آگاه شده و بر اساس همین دستورالعمل ها و در صورت بروز تخلف از سوی ایرلاین ها یا همان شرکت های هواپیمایی، آژانس های هواپیمایی و حتی فرودگاه های کشور شکایت نمایند.

مسافران پروازهای داخلی و بین المللی که از شرکت های هواپیمایی داخلی یا حتی خارجی برای سفرهای خود استفاده می نمایند، می توانند به وسیله سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی اینترنتی https://www.cao.ir و در بخش سامانه حقوق مسافر شکایت خود را ثبت نمایند.

البته در سامانه حقوق مسافر به هنگام ثبت درخواست چند نکته برای مردم یادآوری شده است. به عنوان مثال اگر مسافری از شرکت هواپیمایی یا آژانس هواپیمایی شکایت داشته باشد ابتدا باید به همان شرکت هواپیمایی مراجعه نموده و شکایت خود را طرح کند و در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب، سوابق شکایت خود از این شرکت یا آژانس هواپیمایی مورد نظر را در این سامانه ثبت کند.

بعلاوه مسافران در صورت مشاهده مسائل فرودگاهی و عدم ارائه خدمات مناسب ابتدا باید شکایت خود را به مدیریت فرودگاه ارائه دهند و در صورت عدم پیگیری آن را در این سامانه ثبت نمایند تا مراحل اقدام و پیگیری آن در دستور کار قرار گیرد.

یکی دیگر از نکاتی که مردم برای رسیدگی بهتر به شکایت شان باید به آن توجه نمایند این است که اگر تخلفی را از سوی هر یک از بخش های مختلف در حوزه هوانوردی عمومی مشاهده می نمایند، آن را ثبت و ظبط نموده و با مدارک و مستندات شکایت خود را به ثبت برسانند تا فرایند و چگونگی رسیدگی به شکایت بهتر دنبال گردد. به عنوان مثال اگر گرانفروشی صورت می گیرد یا ایرلاینی به هنگام پرواز شیوه نامه های بهداشتی و دیگر پروتکل های ابلاغی را رعایت نمی کند، بهتر است از آن تصویری تهیه نموده و شکایت خود را به همراه آن تصویر یا سند در سامانه حقوق مسافر بارگذاری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2081

به "مردم چگونه از ایرلاین ها شکایت نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم چگونه از ایرلاین ها شکایت نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید