مذاکرات نخست وزیران هند و کانادا در خصوص توافقنامه اقلیمی پاریس

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندین اکسپرس، با توجه به سفر هفته آینده نارندار مودی نخست وزیر هند به آمریکا و متعاقب خروج واشنگتن از توافقنامه اقلیمی پاریس، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا طی تماس تلفنی با مودی با وی به بحث و مصاحبه پرداخت.

مذاکرات نخست وزیران هند و کانادا در خصوص توافقنامه اقلیمی پاریس

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

سران دو کشور طی این تماس تلفنی در خصوص تحولات مربوط به منافع متقابل از جمله تواقفنامه اقلیمی پاریس، مذاکراه کردند.

نخست وزیر هند نیز اطمینان داد که کشورش همچنان به این توافقنامه به عنوان یک اصل اعتقادی برای مقابله با تغییرات اقلیمی و حفظ انرژی های تجدید پذیر متعهد خواهد ماند.

گفتنی است که مودی 26 ژوئن (5 خرداد) راهی آمریکا و پس از آن هلند و پرتغال جهت کسب حمایت از عضویت هند در گروه تامین کنندگان هسته ای (ان اس جی) می گردد.

وی در سفر به واشنگتن ضمن دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، تعهد هند به توافقنامه اقلیمی پاریس را اعلام خواهد نمود.

گفتنی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنج شنبه(11 خرداد) گفت که آمریکا از توافقنامه اقلیمی پاریس (2015) خارج می گردد؛ اما گفت که مذاکره بر سر توافقی جدید را که برای آمریکا منصفانه تر باشد، شروع خواهد نمود.

گفتنی است که هند با جمعیت یک میلیارد و 300 میلیون نفر آخرین آلوده کننده بزرگی است که سال گذشته به طور رسمی این توافق را امضا کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 514

به "مذاکرات نخست وزیران هند و کانادا در خصوص توافقنامه اقلیمی پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات نخست وزیران هند و کانادا در خصوص توافقنامه اقلیمی پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید