مخالفت دادگاه عالی آمریکا با طرح نفتی ترامپ در داکوتا

به گزارش مجله دور زمین، دادگاه عالی آمریکا گفت که با طرح لوله انتقال نفتی ترامپ در داکوتای شمالی مخالف است.

مخالفت دادگاه عالی آمریکا با طرح نفتی ترامپ در داکوتا

به گزارش به نقل از سان تایمز، دیوان عالی آمریکا با طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در خصوص خط لوله انتقال نفتی در ایالت داکوتا مخالفت کرد.

طبق حکم دادگاه عالی آمریکا، طرح جنجالی ترامپ در داکوتا باید نهایتا ظرف یک ماه آینده کاملا تعطیل شود. رای دادگاه عالی آمریکا شکست بزرگ دیگری را برای دولت ترامپ رقم زده است.

دادگاه منطقه ای در ناحیه کلمبیا در خصوص رای این پرونده گفت: این خط لوله الزامات قانون ملی محیط زیست را رعایت نکرده و باید تا 5 آگوست کاملا از بین رفته و از نفت خالی شود.

این تصمیم پیروزی بزرگی برای بومیان آمریکایی ساکن در این منطقه رقم زده، چراکه آن ها همواره با اجرای این طرح مخالف بوده اند. خط لوله انتقال مذکور طی سال های اخیر نفت را از میدان نفتی داکوتای شمالی به یک مرکز نفت در ایلینویز انتقال می داد.

این تصمیم همچنین برای دولت ترامپ شکست محسوب می شود. رئیس جمهور آمریکا پس از عدم تمایل دولت اوباما به پیشبرد این طرح، آن را در سال 2017 مجددا به جهت اجراء باز گرداند.

خط لوله نفتی زیرزمینی به طول 1886 کیلومتر در داکوتای شمالی اعتراضات گسترده ای را در این ایالت ایجاد کرد. بومیان ساکن در منطقه همواره از تاثیرات این خط لوله بر محیط زیست ابراز نگرانی کرده بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1260

به "مخالفت دادگاه عالی آمریکا با طرح نفتی ترامپ در داکوتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت دادگاه عالی آمریکا با طرح نفتی ترامپ در داکوتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید