مادورو: اتحادیه اروپا به جای دخالت در ونزوئلا، نگران نژادپرستی در غرب باشد

به گزارش مجله دور زمین، رئیس جمهور ونزوئلا در پاسخی تند به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا علیه کاراکاس تأکید کرد که این اتحادیه به جای نگرانی درباره امور داخلی ونزوئلا نگران بحران مالی و نژادپرستی اروپا باشد.

مادورو: اتحادیه اروپا به جای دخالت در ونزوئلا، نگران نژادپرستی در غرب باشد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز گذشته (سه شنبه) به وقت محلی در نشستی با حزب متحد سوسیالیست ونزوئلا (PSUV) با موضوع انتخابات آینده مجمع ملی توضیح داد که اتحادیه اروپا حق دخالت در امور ونزوئلا را ندارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، اظهارات رئیس جمهور ونزوئلا در حقیقت بعد از آن مطرح شد که روز گذشته (سه شنبه)، اتحادیه اروپا، حکم دیوان عالی ونزوئلا برای تجدید ترکیب شورای ملی انتخابات (CNE) را محکوم و گفت که چنین تصمیماتی فضای دموکراسی در این کشور (ونزوئلا) را به حداقل کاهش می دهد.

مادورو در واکنش به این اظهارات مقام های اتحادیه اروپا گفت: انتخابات، دموکراسی، آزادی! و اینکه هیچ کس در امور ونزوئلا دخالت نمی نماید بنابراین این اظهارات را برای اتحادیه اروپا مطرح می کنم: نگران کروناویروس باشید، نگران نژادپرستی در اتحادیه اروپا باشید، نگران بحران مالی باشید، دیگر در ونزوئلا مداخله نکنید، ونزوئلا را رها کنید، اتحادیه اروپا، نقطه نظر استعماری خود را رها کنید!

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز علاوه بر اتحادیه اروپا در بیانیه ای مداخله جویانه، اقدام دولت کاراکاس در تجدید شورای ملی انتخاباتی برای نظارت بر انتخابات پارلمانی این کشور را محکوم کرد و مدعی شد که مادورو، قانون اساسی ونزوئلا را دستکاری می نماید و شورای جدید نمی تواند شرایط لازم برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه را فراهم سازد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1233

به "مادورو: اتحادیه اروپا به جای دخالت در ونزوئلا، نگران نژادپرستی در غرب باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: اتحادیه اروپا به جای دخالت در ونزوئلا، نگران نژادپرستی در غرب باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید