فرانسه به تحریم جدید آمریکا علیه کوبا واکنش نشان داد

به گزارش مجله دور زمین، وزیر دارایی فرانسه تاکید نمود چنانچه آمریکا سرمایه گذاری خارجی در کوبا را تحریم کند؛ اتحادیه اروپا هم به نوبه خود به این مسئله پاسخ خواهد داد.

فرانسه به تحریم جدید آمریکا علیه کوبا واکنش نشان داد

برونو لومر وزیر دارایی فرانسه به آمریکا هشدار داد که اتحادیه اروپا به هرگونه اقدام واشنگتن مبنی بر اعمال تحریم بر سرمایه گذاری خارجی در کوبا واکنش نشان خواهد داد.

وی در این باره تاکید نمود: اگر آمریکا بخواهد در تضاد با آنچه که طی سال های گذشته رایج بوده است، چنین اقدامی را انجام دهد؛ ما هم واکنش نشان داده و حتی (در مقام مقابله به مثل)، آماده اعمال تحریم ها خود نیز هستیم.

اظهارات وی بعد از بیانیه مشترک اتحادیه اروپا-کانادا مبنی بر اینکه بسط تحریم ها علیه کوبا به حوزه سرمایه گذاری های خارجی، نقض قوانین بین الملل است، ایراد شد.

این در حالی است که اسپانیا هم از اتحادیه اروپا خواسته این اقدام آمریکا را در سازمان تجارت جهانی به چالش بکشد.

به تازگی آمریکا اعلام نموده است که اقدامات تنبیهی جدید علیه ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه را به اجرا خواهد گذاشت و آن دسته از شرکت های خارجی را که با کوبا همکاری می نمایند، تحت تعقیب قضائی قرار خواهد داد.

لازم به ذکر است براساس مفاد قانون موسوم به هلمز-برتون که در سال 1996 در آمریکا تصویب شد، آمریکایی ها می توانند علیه هر شرکتی که در املاک مصادره شده توسط کوبا در جریان انقلاب سال 1959 نفعی داشته اند، در دادگاه های آمریکا شکایت نمایند.

این در حالی است که دولت های قبلی آمریکا برای کاهش تنش با کوبا، این قانون را اجرایی نکردند. ، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 261

به "فرانسه به تحریم جدید آمریکا علیه کوبا واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه به تحریم جدید آمریکا علیه کوبا واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید