علائم کرونا در بچه ها

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران/لرستان یک متخصص بچه ها گفت: علائم کرونا در بچه ها آرام تراست، البته موارد شدید بیماری در بچه ها دیده می شود اما نسبت به بزرگسالان کمتر است.

علائم کرونا در بچه ها

کیانوش حیدری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همه بچه ها در هر گروه سنی می توانند به کرونا مبتلا شوند اما این موضوع مشخص است که درگیری بچه ها نسبت به بزرگسالان کمتراست؛ اما ابتلا به کرونا در بچه ها قطعاً وجود دارد.

وی ادامه دارد: همه سنین بچه ها می توانند مبتلا به کرونا شوند، از دوره نوزادی تا 18 سال که ما به عنوان کودک در نظر می گیریم. تقریبا یک سوم ابتلا به کرونا در کودکی در سن زیر یکسال اتفاق می افتد و بعد از آن، در سنین یکسال تا 10 سال کمتر شایع است؛ البته بعد از سن 10 سال که سن بالاتر می رود شیوع بیماری بیشتر می شود.

حیدری گفت: در گروه سنی زیر یک سال و بالای 10 سال بیماری را بیشتر مشاهده می کنیم.

این متخصص بچه ها در رابطه با علائم بالینی کرونا در بچه ها، گفت: تقریباً در هر دو گروه سنی بچه ها و بزرگسالان علائم مشابه است، اما ممکن است برخی علائم در بچه ها و برخی در بزرگسالان شایع تر باشد.

وی افزود: در بچه ها علائم آرام تراست، البته موارد شدید بیماری در بچه ها دیده می شود اما نسبت به بزرگسالان کمتر است.

حیدری بیان کرد: علائمی که باید به آن توجه کنیم و از همه شایع تر است شامل تب، سرفه، مسائل تنفسی، بدن درد، آبریزش بینی، سردرد، تهوع و استفراغ، دل درد و از دست دادن حس بویایی و چشایی است.

این متخصص بچه ها تأکید کرد: باید به یاد داشته باشیم که ممکن است علائم گوارشی را بدون علائم تنفسی در بچه ها مشاهده کنیم؛ مانند اسهال، استفراغ و دل درد؛ ضمن اینکه علائمی وجود دارد که خیلی شایع نیست اما باید به آن ها نیز توجه کنیم؛ مانند کهیر روی گونه ها، قرمز شدن چشم، خستگی، ضعف و بی حالی که می تواند در کنار سایر علائم وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1479

به "علائم کرونا در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم کرونا در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید