طراحی و بازسازی ساختمان قدیمی به شکل مدرن

به گزارش مجله دور زمین، امروزه در دنیا بازسازی ساختمان در خیلی از مواقع مهم تر از طراحی و اجرای ساختمان های جدید است . اینگونه خیلی از ساختمان هایی که از لحاظ معماری دارای ارزش فراوانی هستند ولی به دلیل گذشت زمان و فرسودگی قابل سکونت نیستند را میتوان به وسیله تعمیرات ساختمان و بازسازی منزل دوباره قابل استفاده کرد. پروژه ای که امروز تصمیم به آنالیز آن در شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران گرفتیم بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی خانه ای در کشور پرتغال است . این خانه 180 متری در سال 2017 بازسازی شده است. این آپارتمان در یکی از محلات قدیمی لیسبون قرار گرفته است و دو طبقه آخر یک ساختمان مسکونی را اشغال میکند و مشتری با خرید این دو طبقه و استخدام یک شرکت طراحی داخلی حرفه ای آن را به خانه ای دوبلکس تبدیل نموده است . ویژگی این ساختمان چشم انداز فوق العاده و دید مناسب آن است که در محیطی از باغ ها و درختان سایه انداز قرار گرفته است .

طراحی و بازسازی ساختمان قدیمی به شکل مدرن

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

1 - تفکیک فضایی دو طبقه

اولین قدم در بازسازی این ساختمان قدیمی در دکوراسیون داخلی منزل و تفکیک فضاهای شخصی و جمعی شکل گرفته است . در طبقه زیرین این آپارتمان فضاهای جمعی و عمومی مانند فضای نشیمن ، سالن غذاخوری ، آشپزخانه ، سرویس و حمام ، اتاق کار و تراس خانه واقع شده است و در طبقه آخر که اتاق زیر شیروانی به حساب می آید سه اتاق خواب که یکی از آنها اتاق مستر به حساب می آید ، طراحی شده است .

2 - اصول طراحی آپارتمان

موقعیت استراتژیک آپارتمان به دلیل بافت شهری و چشم انداز های طبیعی و قدیمی بودن ساختمان و محله ، مجری دکوراسیون را بر آن کرد که اصول طراحی مناسب با این فرایند را در دستور کار خود قرار دهد :

  • بازخوانی فضایی و عملکردی محیط به منظور کشف دیدگاه های متقابل و ارتباط بصری بین فضاها
  • سازماندهی و توزیع برنامه فیزیکی منطقی و اصولی که باعث تمایز بین مناطق اجتماعی (فضای نشیمن ، غذاخوری ، آشپزخانه ، کتابخانه و تراس) از مناطق خدماتی (سرویس بهداشتی ، حمام ، منطقه لباس شویی و پله ها) و بخش خصوصی (اتاق خواب ها) شده است
  • تمرکز برای ایجاد فضاهای کافی برای ذخیره و انبار وسایل و لوازم در دیوارها
  • استفاده از چشم انداز طبیعی واقع در بیرون خانه با طراحی تراسی وسیع و پنجره هایی عظیم و متعدد در چهار طرف خانه و طراحی نورگیر های سقفی در طبقه آخر و اتاق زیر شیروانی
  • استفاده از رنگ و متریال هایی که باعث تقویت نور طبیعی خورشید در فضای داخلی خانه میشوند مانند رنگ سفید و چوب و سرامیک

3 - دیوار های خانه

ایجاد دیواری عظیم در طول 11 متر که هم فضاهای ذخیره سازی در آن تعبیه شده است و فضای نشیمن و طراحی و اجرای آشپزخانه در این وسعت قرار میگیرد . این دیوار میتواند منعطف پذیر عمل کند یعنی پنل هایی که در پشت آشپزخانه قرار دارند میتوانند فضایی مناسب را برای اتاق کار ایجاد نمایند .

4 - سقف خانه

این آپارتمان ریتم و تناسبی زیبا و جذاب را داراست . دیواری عظیم با بیان عمودی خود تا رسیدن به سقف با تیرهایی افقی ما بین دیوارها در سقف روبرو میشود که این به ایجاد هارمونی فضایی و اتحاد و یکپارچگی محیط یاری فراوانی میکند . این ریتم افقی در سقف حس اتاق زیر شیروانی طبقه اخر را به طبقه زیرین نیز منتقل میکند و باعث اتحاد دو طبقه میشود .

5 - ایده های کلی فضا

  • حضور تابلوهای نقاشی با طرح و سبک های مدرن و پست مدرن که بر روی دیوار های سفید خانه خود نمایی مینمایند .
  • کفپوش چوبی برای انرژی بخشیدن به محیط و روشنایی آن
  • استفاده از مبلمانی راحت برای به آرامش رسیدن افراد در آن ، از حضور کاناپه ای عظیم و دراز در مرکز فضای نشیمن گرفته تا میز و جایگاه های غذاخوری در تراس
  • طراحی سه مدل جایگاه برای قسمت غذاخوری از جنس ، طرح و رنگ مختلف
منبع: هیرادانا
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1317

به "طراحی و بازسازی ساختمان قدیمی به شکل مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و بازسازی ساختمان قدیمی به شکل مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید