صدور مجوز برای ایجاد یک اقامتگاه بوم گردی در سیوان ایلام

به گزارش مجله دور زمین، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلام از صدور مجوز برای ایجاد یک اقامتگاه بوم گردی در بخش سیوان شهرستان ایلام اطلاع داد.

صدور مجوز برای ایجاد یک اقامتگاه بوم گردی در سیوان ایلام

به گزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، توریستی و صنایعدستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده روز 26 مردادماه 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور معرفی ظرفیت های مناطق مختلف روستایی استان، آشنایی توریستان با فرهنگ، آداب و رسوم، خوراک و صنایعدستی بومی روستاها و افزایش اشتغال زایی جوامع محلی، مجوز ایجاد یک اقامتگاه بوم گردی در روستای توریستی طولاب واقع در بخش سیوان صادر شد.

او با اشاره به این که چهار اقامتگاه های بوم گردی در این روستا فعالیت دارند، اضافه نمود: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی علاوه بر جذب توریست، موجب ایجاد درآمد برای روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها می گردد.

مدیرکل میراثفرهنگی، توریستی و صنایعدستی ایلام مطرح نمود: در صورت گسترش اقامتگاه های بوم گردی، می توانیم فرهنگ مهمان نوازی، احترام به طبیعت، مراسم های آئینی، لباس های سنتی و همچنین سبک های متنوع زندگی در مناطق متفاوت استان را به توریستان نشان دهیم.

او گفت: تمام کوشش این اداره کل و مدیریت ارشد استان و سایر دستگاه ها بر آن است که با جذب توریست، علاوه بر معرفی جاذبه های توریستی، به توسعه مالی روستاها یاری نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1329

به "صدور مجوز برای ایجاد یک اقامتگاه بوم گردی در سیوان ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز برای ایجاد یک اقامتگاه بوم گردی در سیوان ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید