شرایط جدید ثبت نام در رشته های بدون آزمون

به گزارش مجله دور زمین، سازمان سنجش آموزش کشور گفت شرایط جدید، زمان ثبت نام و انتخاب رشته در رشته های بدون آزمون، دوشنبه 18 فروردین منتشر می گردد.

شرایط جدید ثبت نام در رشته های بدون آزمون

به گزارش خبرنگارپذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که مقرر بود از 20 اسفند شروع گردد، به تعویق افتاد.

سازمان سنجش اعلام نمود این کار به دلیل شرایط پیش آمده همه گیری کرونا ویروس و تعطیلی دانشگاه ها، صورت نمی گیرد.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نموده است شرایط جدید و زمان ثبت نام و انتخاب رشته در رشته های بدون آزمون که صرفا با سوابق تحصیلی پذیرش دارند در دوشنبه 18 فروردین 1399 منتشر می گردد.

اطلاعیه سازمان سنجش درباره شرایط و ضوابط ثبت نام و انتخاب رشته برای رشته های بر اساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری 99 در روز سه شنبه، 8 بهمن بر روی سایت سازمان نهاده شد.

تمام داوطلبان و متقاضیان می توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی و یا کل دیپلم طبق توضیحات مندرج در دفترچه راهنما) در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در روز های فوق به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر 100 کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام نمایند.

22 فروردین، آخرین مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

داوطلب متقاضی شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باید یکایک اقدامات زیر را به موقع و در مهلت مقرر انجام دهد:

-مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور.

-دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام به وسیله پایگاه اطلاع رسانی سازمان و مطالعه آن.

-پرداخت هزینه مربوط به ثبت نام و انتخاب رشته به وسیله پایگاه اطلاع رسانی این سازمان با کارت های بانکی عضو شتاب.

-تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.

-ثبت نام و انتخاب رشته به وسیله سایت اینترنتی سازمان از 20 بهمن ماه شروع و در روز دوشنبه 31 شهریور ماه 99 خاتمه می یابد.

تذکرات لازم:

اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 99 و دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 99 و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای برای کلیه داوطلبان الزامی است.

دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند، حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ بنابراین کلیه متقاضیان (دیپلم های نظام آموزشی 3-3-6، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلم های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل و یا معدل کتبی خود را (طبق توضیحات مندرج در دفترچه راهنما) به صورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند.

داوطلبان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت به عمل آمده و قبولی آن ها لغو می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1058

به "شرایط جدید ثبت نام در رشته های بدون آزمون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط جدید ثبت نام در رشته های بدون آزمون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید