سفر فرستاده ویژه هسته ای کره جنوبی به آمریکا

به گزارش مجله دور زمین، مذاکره کننده ارشد هسته ای کره جنوبی میخواهد امروز پنجشنبه با مقام های رسمی آمریکایی در واشنگتن ملاقات و تبادل نظر کند.

سفر فرستاده ویژه هسته ای کره جنوبی به آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سفر اعلام نشده لی دو هون مذاکره کننده ارشد هسته ای کره جنوبی به آمریکا در حالی انجام می گردد که تنش ها بین دو کره بار دیگر به شدت بالا گرفته است.

بر اساس این گزارش، کره شمالی دفتر ارتباطات بین دو کره را منهدم و تهدید به اقدام نظامی علیه همسایه جنوبی نموده است. کره شمالی با منهدم کردن این دفتر که در نزدیکی مرز کره جنوبی بوده رسما انتها مذاکرات با سئول را اعلام نموده و گفته است که نظامیان خود را در این منطقه مستقر خواهد نمود.

این اقدامات کره شمالی بر خلاف توافقنامه صلح امضا شده سال 2018 میلادی بین رهبران دو کره است.

قرار است لی در این سفر با مقام های ارشد آمریکایی از جمله استفن بایگن معاون وزیر خارجه ایالات متحده که مذاکرات خلع سلاح هسته ای را اداره می نماید، ملاقات داشته باشد. وی همچنین قرار است با رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز ملاقات کند.

وزارت خارجه کره جنوبی در این خصوص اظهار نظر ننموده است ولی کاخ ریاست جمهوری این کشور اعلام نموده است که سفر لی به آمریکا مدت زمان زیادی برنامه ریزی شده بود.

پیش از این خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت: مقام های پیونگ یانگ با درخواست و پیشنهاد کره جنوبی برای اعزام فرستادگان ویژه با هدف کاهش تنش های اخیر بین دو کشور مخالفت نموده اند.

روز دوشنبه مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی پیشنهاد کرد تا چونگ ایو یونگ مشاور امنیت ملی خود و سو هو رئیس سازمان اطلاعات کره جنوبی را به عنوان نمایندگان ویژه به کره شمالی اعزام کند ولی کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی قاطعانه با این پیشنهاد بی موقع و شوم مخالفت کرد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی اضافه کرد: حل بحران فعلی بین کره شمالی و کره جنوبی که نتیجه مستقیم بی کفایتی و بی مسئولیتی مقام های سئول است، غیرممکن بوده و این بحران تنها زمانی انتها خواهد یافت که هزینه مناسبی برای آن پرداخت گردد.

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی نیز امروز چهارشنبه گفت: نقدها اخیر کره شمالی از رئیس جمهور کره جنوبی بی پایه و اساس و احمقانه است و سئول از این پس رفتارهای غیرمنطقی پیونگ یانگ را قبول نخواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1239

به "سفر فرستاده ویژه هسته ای کره جنوبی به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر فرستاده ویژه هسته ای کره جنوبی به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید