سفر اعضای دفتر سیاسی طالبان به اندونزی

به گزارش مجله دور زمین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با صدور بیانیه ای گفت که اعضای دفتر سیاسی این گروه به منظور گفت وگو با مقامات اندونزی درباره خروج نیروهای خارجی به این کشور سفر نموده اند.

سفر اعضای دفتر سیاسی طالبان به اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور ارزان بالی همراه شوید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با صدور بیانیه ای بیان کرد که هیئتی از مقامات این دفتر به ریاست شیرمحمدعباس استانکزی 12 ماه جاری میلادی از اندونزی دیدار نموده است.

وی اضافه کرد: در این سفر سه روزه اعضای دفتر سیاسی طالبان با محمد یوسف کالا معاون و حامد اول الدین نماینده ویژه رئیس جمهور اندونزی و ریتنومارسودی وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت وگو نموده است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان توضیح داد که رهبران این گروه درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان، روند صلح و روابط دو جانبه با مقامات اندونزی گفت وگو نموده است.

این در حالی است که اعضای دفتر سیاسی طالبان پیش از این نیز به ازبکستان سفر نموده بودند تا درباره روند صلح و اجرای پروژه های بزرگ ملی با مقامات ازبکستانی گفت وگو نمایند.

تا کنون دولت افغانستان به این موضوع واکنشی نشان نداده است اما اشرف غنی بارها تاکید نموده که روند صلح متعلق به افغان ها است و سایر کشورها تنها نقش تسهیل نماینده در این روند را ایفا نمایند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 589

به "سفر اعضای دفتر سیاسی طالبان به اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر اعضای دفتر سیاسی طالبان به اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید