زمین لرزه 7 ریشتری در اندونزی یک کشته و 4 زخمی برجا گذاشت

به گزارش مجله دور زمین، در پی زمین لرزه شدیدی به قدرت 7.1 ریشتر در امتداد سواحل جزیره سوماترا اندونزی، دستکم یک نفر جان خود را از دست داد و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

زمین لرزه 7 ریشتری در اندونزی یک کشته و 4 زخمی برجا گذاشت

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، زمین لرزه شدیدی به قدرت 7.1 ریشتر، روز گذشته (آدینه) ساحل جزیره سوماترا اندونزی را لرزاند که در نتیجه آن دستکم یک نفر جان خود را از دست داد و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بنا به گزارش شبکه روسی اسپوتنیک، شدت زمین لرزه به اندازه ای بالا بود که مقامات اندونزوی بعد از وقوع این رخداد، هشدار وقوع سونامی صادر کردند.

بنا به گفته سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS)، زمین لرزه فوق در عمق 59 کیلومتری و در حدود 227 کیلومتری از شهر تلوک بتونگ در جزیره سوماترا به وقوع پیوسته است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مقامات محلی گزارش کرد، در نتیجه این حادثه، یک نفر بر اثر حمله قلبی در استان بانتن واقع در جاوا جان خود را از دست داد و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

آنطور که سازمان کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی گزارش نموده است، افرادی که به مناطق مرتفع تر پناه برده ند و شامل پناه دریافت یکهزار نفر در دفتر فرمانداری در استان لامپونگ می گردد، هم اکنون به خانه های خود بازگشته اند.

علاوه بر تلفات انسانی، زمین لرزه سوماترا همچنین به تخریب 34 خانه و تحمیل خساراتی به دهها ساختمان دیگر منجر شده است.

اندونزی در یک منطقه زلزله خیز موسوم به حلقه آتش قرار گرفته است و در طول سال، زمین لرزه های قدرتمندی را تجربه می نماید. در یکی از همین زمین لرزه های پرقدرت در سال 2004، صدها هزار نفر در منطقه آچه سوماترا جان خود را از دست دادند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 354

به "زمین لرزه 7 ریشتری در اندونزی یک کشته و 4 زخمی برجا گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین لرزه 7 ریشتری در اندونزی یک کشته و 4 زخمی برجا گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید