رویترز: کانادایی دستگیر شده در چین هر روز بازپرسی می گردد

به گزارش مجله دور زمین، یک دیپلمات سابق کانادایی که اخیرا در چین بازداشت شده، هر روز مورد بازپرسی قرار می گیرد و از داشتن وکیل نیز بی نصیب مانده و اجازه روشن کردن چراغ در شب را ندارد.

رویترز: کانادایی دستگیر شده در چین هر روز بازپرسی می گردد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین اخیرا دو کانادایی به نام های مایکل کورینگ، دیپلمات سابق و مشاور گروه بین المللی بحران و مایکل اسپاوور، تاجر را دستگیر نموده؛ این اقدام پس از بازداشت رئیس اقتصادی شرکت هواوی در اول دسامبر توسط پلیس کانادا به ظن دور زدن تحریم ها علیه ایران انجام شده است.

کانادا منگ وانژو، رئیس اقتصادی هواوی را به درخواست آمریکا دستگیر کرد. وی با استرداد به آمریکا روبروست و به خاطر جرایم ارتکابی با حداکثر 30 سال حبس روبرو می گردد.

چین، اما اطلاعات مبهمی درباره چرایی دستگیری این دو شهروند کانادایی ارائه نموده و می گوید که آن ها مظنون به دخالت در فعالیت هایی هستند که امنیت چین را در معرض خطر قرار می دهد و ارتباطی به دستگیری مدیر اقتصادی هواوی ندارد.

کانادا گفته است که بازداشت این دو شهروند غیرقابل قبول است و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته که چین باید این دو نفر را آزاد کند.

رابرت اقتصادی، رئیس گروه بین المللی بحران نیز روز شنبه خواهان آزادی مشاور این گروه شد.

منابع مطلع گفتند که این فرد کانادایی روز دوشنبه حدود ساعت 22 به وقت محلی حین عبور در خیابانی در پکن بازداشت شد.

مقام های چین رسما دو روز بعد یعنی روز چهارشنبه، بازداشت این فرد را اعلام کردند. کانادا تنها دسترسی کنسولی به وی در پاسگاه پلیس داشت.

به وی اجازه ندادند تا با قرار وثیقه آزاد گردد و یا با وکیلی ملاقات کند، همچنین هر روز صبح، ظهر و شب مورد بازپرسی قرار گرفته و به وی اجازه روشن کردن چراغ ها در شب را نمی دهند. همچنین وی را در یک مکان نامشخص بازداشت نموده اند.

منابع مطلع همچنین گزارش دادند که به وی اجازه داده شده تا ماهی یکبار با مشاور دیدار کند و اجازه ملاقات با خانواده را ندارد.

درحالیکه دولت چین می گوید دستگیری این شهروند کانادایی ارتباطی با دستگیری مدیر اقتصادی هواوی ندارد، اما دیپلمات های غربی مستقر در پکن و دیپلمات های سابق کانادا می گویند این یک اقدام تلافی جویانه است.

منبع: انتخاب
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 572

به "رویترز: کانادایی دستگیر شده در چین هر روز بازپرسی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: کانادایی دستگیر شده در چین هر روز بازپرسی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید