فرایند صادرات سیب تولیدی آذربایجان غربی سرعت گیرد

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران/آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور مالی استاندار آذربایجان غربی بر لزوم برنامه ریزی دستگاههای متولی مبنی بر صادرات سیب های موجود در سردخانه های استان تا انتها سال خبرداد.

فرایند صادرات سیب تولیدی آذربایجان غربی سرعت گیرد

برای سفری دلچسب با تورهای ارزان آذربایجان همراه شوید و از شهر زیبای باکو دیدن کنید و با فرهنگ مردم خونگرم آذربایجان آشنا شوید.

بهنام شهدی امروز 14 دی ماه در اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان که در محل استانداری برگزار گردید، با تاکید بر تسریع در فرایند صادرات سیب تولیدی استان به کشورهای مختلف، ادامه داد: علیرغم هماهنگی با دستگاه های اجرایی برای برطرف مسائل صادرات سیب از گمرکات استان و بویژه تمرچین، لازم است، دستگاه های متولی به گونه ای برنامه ریزی نمایند تا سیب های موجود در سردخانه های استان تا خاتمه سال صادر شوند.

وی بااشاره به نقش ویژه آذربایجان غربی در توسعه صادرات غیر نفتی در کشور خاطر نشان کرد: وجود مرز مشترک با 3 کشور وفعال بودن گمرکات و خاتمهه های مرزی در استان، آذربایجان غربی را به یکی از استان های مهم و تاثیر گذار در حوزه صادرات غیر نفتی تبدیل نموده است.

شهدی در ادامه با تاکید بر رایزنی برای ایجاد بازارهای جدید برای صادرات محصولات استان و بویژه سیب، گفت: بزودی هیاتی از کشور ویتنام برای خرید سیب استان به آذربایجان غربی سفر می نماید.

به گزارش خبرنگاران، معاون مالی استاندار حمایت از ایجاد واحدهای جدید بسته بندی را از جمله برنامه های استان در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و بویژه سیب عنوان نمود و گفت: تسهیلات لازم برای متقاضیان ایجاد واحد های بسته بندی مدرن در استان پرداخت می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 808

به "فرایند صادرات سیب تولیدی آذربایجان غربی سرعت گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند صادرات سیب تولیدی آذربایجان غربی سرعت گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید