روزی روزگاری فرحزاد

به گزارش مجله دور زمین، زهرا کریمی-خبرنگار:فرحزاد یا فره زاد سابق محله خوش آب و هوایی است که بعضی از پایتخت نشینان اوقات فراغتشان را در آنجا می گذرانند.

روزی روزگاری فرحزاد

همان طور که از نامش پیداست، فرحزاد به عنوان مکانی برای نشاط روح و حال خوب است. این محله قدمتی طولانی دارد و در بعضی از کتب قدیمی مانند یاقوت حموی و منتقله الطالبیه از آن به عنوان روستایی خوش آب و هوا نام برده شده است. این بخش از منطقه 2 تا 40 سال پیش هنوز قریه فرحزاد نامیده می شد و در بخش شمیرانات واقع شده بود، اما از دهه 60 به بعد با آسفالت خیابان اصلی و تغییر ساخت وساز خانه ها، بافتی شبیه شهر پیدا کرد و در تقسیم بندی مناطق شهرداری، در منطقه 2 نهاده شد. رحیم فرحزادی یکی از ساکنان قدیمی محله فرحزاد می گوید: همواره یک اتوبوس قدیمی و3 شورلت در میدان اصلی فرحزاد برای جهت میدان انقلاب و میدان تجریش وجود داشتند.

بعد از یک ساعت انتظار، با 5 یا 6 نفر مسافر میدان کتابی را به سمت مقصد ترک می کردند و محله را خاک بر می داشت، چون هنوز خیابان 40 متری سابق یا فرحزاد آسفالت نبود. نماد این محله قدیمی وجود 2 امامزاده به نام های امامزاده صالح(ع) و امامزاده ابوطالب(ع) است. حسینیه اعظم فرحزاد قدمتی حدود 300 سال دارد و دارای گنجینه ای از ظروف مسی قدیمی است. در مناسبت های مذهبی نذری پزان در این حسینیه برپاست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 279

به "روزی روزگاری فرحزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزی روزگاری فرحزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید