روایتی از پرونده جنجالی قاتل سریالی بزرگراه ها

به گزارش مجله دور زمین، وقتی دستگیر شد، بدون مقاومت تمام قتل ها را بازسازی کرد. ماجرای هولناک قتل ها مانند کاموایی که رشته های کلافش به هر طرف افتاده باشد، پخش بود. بیشتر جنایت ها در بزرگراه ها رخ داده بود. نخستین قتل که استارت این جنایت هولناک بود، توسط قاتل در سال 85 زده شد و تا سال 87 ادامه داشت.

روایتی از پرونده جنجالی قاتل سریالی بزرگراه ها

شهروندآنلاین در ادامه نوشت: چند ماه پس از کشف اولین جسد در شمال کشور مطابق با آن دومین جسد هم در همان شهر کشف شد. سومین جسد در جاده قزلحصار پیدا شد، همچنین جسد چهارم، پنجم و… که همگی با روسری دور گردن خفه و رهاشده بودند. نهمین جسد راه را برای ادامه زنجیروار قتل ها بست.

تماس های تلفنی مقتول ردی از مرد جوانی به نام امید می داد. همین مسأله باعث شد ظن کارآگاهان بیشتر شود و به طور نامحسوس زیر نظر گرفته شد. اما قاتل که بو برده بود به یکی از شهر های ایران فرار کرد. فرار او حدس و گمان های کارآگاهان را به یقین تبدیل کرد، تا اینکه امید برک در نوزدهم تیر ماه دستگیر و به کرج منتقل شد.

قاضی پرونده پس از 10 سال

دفتری در حوالی مرکز شهر تهران ملاقات با قاضی این پرونده را بعد از گذشت 10 سال مهیا کرد. به انتظار ملاقات با قاضی پرونده، تیک تاک عقربه های ساعت کُند شده بود و با بی خیالی می چرخید و دور می زد. تا اینکه درِ اتاق، پلی شد برای ملاقات با قاضی پرونده نوراله عزیزمحمدی، از آن پس عقربه ها در رقابتی سخت در گذر بودند.

با چشمانی پرسان در مورد پرونده قتل های سریالی زنان در کرج که مربوط به 10 سال پیش است، جویا شدم. عزیزمحمدی با خونسردی که در چشمانش موج می زد، پاسخ داد. هم تجاوز می کرد، هم اموال شان را به سرقت می برد و هم می کشت.

با دستانی گره کرده و نگاهی که به روبه رو دوخته بود، به روز دادگاه برگشت و پرونده امید برک را کالبدشکافی کرد: قتل های سریالی زنان را با پیکانی که تازه در اولین سال ازدواجش خریده بود و با آن مسافرکشی می کرد، انجام داد. زنی هم همیشه کنار او در ماشینش حضور داشت و اظهار می کرد که این زن همسر من است. در حالی که ما هیچ سند و دلیلی برای اثبات این حرف او پیدا نکردیم.

جاده ای حوالی بزرگراه کرج و زنی همراه با طلاهایش در آن نزدیکی راه زندگی برک را به یکباره تغییر داد. شاید اگر آن روز نفرت در دل امید برک ریشه نمی کرد، قتل های زنجیره ای شکل نمی گرفت.

پس از رابطه با آن زن طلاهایش را سرقت می کرد. نقشه اش تا همین جا بدون ذهنیت قبلی قتل خوب پیش رفت تا اینکه زن به جوان گفت او را می شناسد و تهدید کرد به پلیس جریان را بازگو می کند. همین جمله بمبی شد تا زن جانش را از دست بدهد. امید برک او را به قتل رساند تا هیچ زبانی برای افشای داستان به سخن گشوده نشود. بعد از قتل اول، قتل ها به صورت عادی و بدون عذاب وجدان تکرار می شد.

کودکی پر از وحشت

عزیزمحمدی از زندگی امید هم گفت: قاتل دل خوشی از پدر و مادرش نداشت. درگیری های گاه و بی گاه آن ها او را به ستوه آورده بود. پایانی برای بدبینی های پدرش وجود نداشت. مادر از گزند بی اعتمادی های پدر در امان نبود. مدام بازخواست می شد.

پدر، خیانتکار را بر پیشانی اش مُهر کرده بود. امید سال 84 عاشق ساحره شد. در تمام قتل ها هم پابه پای امید آمده بود. او بود که طلا های سرقتی را می فروخت. در جلسات دادگاه قاتل ادعا می کرد ساحره بی گناه است و هیچ نقشی در قتل ها نداشته، اما در جلسه نهایی تغییر رأی داد.

قاتل و خانواده های مقتولان در دادگاه

عزیزمحمدی حدود 16 پرونده مربوط به قتل های سریالی را در یک شعبه دادگاهی رسیدگی کرد. ذهنش را بر زمانی متمرکز کرد که قاتل از در دادگاه به داخل جمعیت حاضر آمد. قاتل باید از وسط جمعیت به طرف جایگاه می آمد. خانواده های مقتولان زیاد بودند. وقتی قاتل وارد شد، تمام مردان خانواده های مقتولان به او حمله کردند و اگر من نمی رسیدم او را کشته بودند.

این قاضی شمرده شمرده طبق اظهارات امید برک روز دادگاه را مرور کرد. سال 85 از شمال به کرج آمد. ادعا می کرد زنان خیانتکار را کشته است، اما تحقیقات قضائی این را رد می کرد، حتی یکی از قربانیان تازه عقد کرده بود و در مدرسه شبانه ادامه تحصیل می داد.

می گفت پیش از ازدواجش این قتل ها را انجام داده که بعد از ازدواج تصمیم می گیرد سالم زندگی کند. در صورتی که ازدواجی در کار نبود و ساحره زنی که به عنوان متهم ردیف دوم و همدست برک در دادگاه حضور پیدا کرد، همسر قاتل نبود و سندی دال بر ادعای این موضوع مشاهده نشد.

قاتل اظهار می کرد یک روز در حال مسافرکشی به زنی برمی خورد که به او اتهام می زند می خواهد او را بدزدد و به او تجاوز کند. با شکایت زن، برک مدتی بازداشت و از آن به بعد ذهنش به سمت قتل زنان کشیده می شود.

انگیزه عجیب برک

عزیزمحمدی به موضوع دیگری اشاره می کند که انگیزه عجیب برک برای سرقت و قتل بود: قاتل در دادگاه اولین جمله را این گونه آغاز کرد، وقتی بنزین گران شد، بی پول تر از قبل شدم. تصمیم گرفتم طلای زنان را به سرقت ببرم و آن ها را به قتل برسانم.

در مورد ساحره، زنی که هیچ وقت تعیین نشد چه نسبتی با قاتل دارد، قاضی پرونده چنین می گوید: ساحره در تمام مراحل رسیدگی چادر را روی چهره اش کشانده بود. گاهی حتی شک می کردم او زن باشد. اما یک بار همزمان خشم و اضطراب و بهت را در چهره اش دیدم. صورتی خسته و فرتوت داشت.

با چشم های گرد دادگاه را تعقیب می کرد. چهره ای عجیب داشت. سیاه بختی و نداری و هزار آسیب و زخم و مصیبت را در صورتش می دیدید، اما خودش را حفظ کرده بود. یا سنش بیشتر از امید بود یا آنقدر سختی کشیده بود که سنش بیشتر نشان می داد.

اجرای حکم

عزیزمحمدی کلمات را پشت هم قطار می کند. برک پیش از اعدام ادعا کرد تمام قتل ها را ساحره انجام داده و بی تقصیر است. نظرش 180 درجه تغییر کرده بود. حکم داده شده بود و این سخنان را بعد از اجرای حکم شنیدم. هرچند که صحبت هایش صحت نداشت.

برک اعترافات قبلی خود را بی پایه و اساس دانسته و مدعی شده بود او تنها اجساد را به بیرون از خانه انتقال داده است. او اظهار کرده بود که به خاطر اینکه همسرش گرفتار نشود، این اظهارات را کرده. البته قبلا هم اشاره کردم که ساحره متهم ردیف دوم، همسر قاتل نبود و در تمام طول جلسات دادگاه حتی صحنه های قتل را بازسازی کرده بود. به قربانیان تجاوز می کرد و پس از خفه کردن شان با آرنج دستش، دور چادر شب پنهان شان می کرد و از خانه خارج.

آن زن به خاطر همدستی با قاتل به هشت سال حبس متهم شد. روز اجرای حکم بعد از سه سال حبس امید برک، محوطه آماده بود. میدان قدس کرج، ساعت 5 و 47 دقیقه متهم سوار بر سمند نقره ای به محل منتقل شد. دو، ولی دم در محوطه حضور داشتند و می خواستند مطمئن شوند در تشخیص قاتل اشتباه نشده باشد. وقتی اطمینان پیدا کردند، محوطه را ترک کردند.

قاتل در کمال خونسردی و بدون هیچ واکنشی طناب دار دور گردنش آویخته شد. تنها واکنش قاتل بعد از آویخته شدن طناب دار بود که کمی پاهایش را به سمت عقب جمع کرد.

عزیزمحمدی دستانش را مانند گره ای که چندین سال از پرونده ها می گشاید، از هم باز می کند و یکی از دستانش را به حالت پایان صحبت روی میز می گذارد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1678

به "روایتی از پرونده جنجالی قاتل سریالی بزرگراه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایتی از پرونده جنجالی قاتل سریالی بزرگراه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید