رایزنی مشترک ترکیه، آلمان، فرانسه و انگلیس درباره عراق، سوریه و لیبی

به گزارش مجله دور زمین، طبق بیانیه آنکارا، وزیر خارجه ترکیه در یک رایزنی ویدئو کنفرانسی با همتایان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی درباره کرونا، مسائل منطقه ای شامل سوریه، عراق و لیبی صحبت کردند.

رایزنی مشترک ترکیه، آلمان، فرانسه و انگلیس درباره عراق، سوریه و لیبی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه ترکیه از رایزنی مولود چاووش اوغلو با وزرای خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس درباره مقابله با ویروس کرونا، مسائل منطقه و تحولات سوریه، لیبی و عراق اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز سه شنبه (دیروز) به وسیله ویدئو کنفرانس با هایکو ماس، ژان ایو لودریان و دومینیک راب وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس یک نشست مشترک برگزار کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه ترکیه، اوغلو و همتایان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی در این نشست مشترک، به طور مفصل شرایط جاری مقابله با همه گیری کووید-19 (ویروس کرونا)، اقدامات مشترک احتمالی برای این مقابله و همچنین آخرین تحولات منطقه شامل سوریه، لیبی و عراق صحبت کردند.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه خود این رایزنی مشترک مجازی را یک نشست مفید برای تبادل نظرات 4 کشور درباره موضوعات خوانده اما به جزئیات بیشتری اشاره ننموده است.

رایزنی این 4 کشور درباره عراق، سوریه و لیبی در شرایطی اجرا شده که در عراق مصطفی الکاظمی به تازگی عهده دار سِمت نخست وزیری شده است.

همچنین رایزنی وزرای خارجه 4 کشور عضو ناتو درباره سوریه به موازات ادامه انتقادهای مقام های دولت بشار اسد از حضور نظامیان ترکیه ای در خاک سوریه انجام شد.

همزمان با انتقادهای اخیر از دخالت های خارجی در لیبی و تشدید درگیری ها بین دو اردوگاه دولت وفاق ملی (به ریاست فائز السراج) و گروه موسوم به ارتش ملی لیبی (به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر)، وزیر خارجه ترکیه با وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس درباره لیبی رایزنی کرد.

آنکارا در تحولات لیبی از دولت وفاق ملی حمایت نموده و نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر را غیرقانونی خوانده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1132

به "رایزنی مشترک ترکیه، آلمان، فرانسه و انگلیس درباره عراق، سوریه و لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی مشترک ترکیه، آلمان، فرانسه و انگلیس درباره عراق، سوریه و لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید