دردهای مچ پا چه زمانی خطرناک هستند؟

به گزارش مجله دور زمین، افراد سن بالا، حتما باید فعال بوده و در روز تقریبا بیست دقیقه، پیاده روی داشته باشند و به تقویت عضلات هم توجه داشته باشند.

دردهای مچ پا چه زمانی خطرناک هستند؟

به گزارش فارس، علی ترکمان، فوق تخصص ارتوپدی در رادیو سلامت گفت: به طور کلی ما یکسری دردهایی داریم که عامل آن می تواند بیماری های رماتیسمی باشد. بیماری های رماتیسمی، مفاصل را درگیر می نماید که یکی از مفاصل آسیب پذیر، ناحیه مچ پا است که می تواند به دلیل رماتیسم باشد البته خوشبختانه دردهای رماتیسمی و ناحیه پا خیلی شایع نیست .

وی ادامه داد: دردهای مچ پا بیش تر به دلیل کار، فعالیت و فشار زیاد است و این فشارها باعث می شود تاندون های مچ پا التهاب دار می شوند. به دردهای ناحیه پاشنه پا، نیز التهاب پاشنه کف پا یا خار پاشنه میگویند .

این فوق تخصص ارتوپدی در ادامه اعلام کرد: در بچه ها هم مچ پا ممکن است درد بگیرد که اکثرا به دلیل رشد بچه است و مسئله ای ایجاد نمی نماید؛ اما گاهی به صورت مادرزادی است و حرکت ها و فعالیت های کودک ممکن است، درد داشته باشد؛ اما باید آنالیز شود تا دلیل تعیین شود.

وی توضیح داد: خوشبختانه دردهای مچ پا و پاشنه خطراتی ندارند و نگران نماینده نیستند. درد اذیت نماینده است؛ اما آینده بدی ندارد. دردها تا دو ماه می توانند با دارو آرام شوند؛ اما اگر بیش تر از دو ماه به طول انجامید احتیاج به آنالیز است.

این فوق تخصص ارتوپدی گفت: افرادی که صافی کف پا دارند یا افرادی که افزایش قوس کف پا دارند، دچار درد می شوند که فشاردر آن ناحیه دردشان را بیش تر می نماید. این افراد از کفی باید استفاده نمایند تا یاری نماینده باشد و فشار را کمتر کند. در موارد شدیدتر ممکن است احتیاج به عمل جراحی باشد.

وی در مورد دلیل های ورم مچ پا گفت: ورم یکی از تعیینه های بیماری های رماتیسمی است اما باید دقیق تر آنالیز و معاینه شود. مفصل هم باید آنالیز شود تا دلیل ورم تعیین شود.

ترکمان در سرانجام اظهارداشت: دردهای مچ پا که هنگام حرکات کششی ایجاد می شود، اغلب به خاطر خستگی کار و فشار فعالیت می باشد و ممکن است اشکال ساختاری داشته باشند از این رو، عضلات شان خسته شود و درد داشته باشند؛ که با حرکات کششی خستگی کم می شود و درد کاهش می یابد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 2394

به "دردهای مچ پا چه زمانی خطرناک هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردهای مچ پا چه زمانی خطرناک هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید