درخواست عادل عبدالمهدی از مجلس عراق

به گزارش مجله دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسله، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق گفت: دولت کوشش خود را برای توقف خونریزی به کار بست. استعفا برای حل بحران و آرام کردن اوضاع مهم است.

درخواست عادل عبدالمهدی از مجلس عراق

وی اضافه کرد: زمان دیکتاتوری در عراق به سر آمده و دموکراسی آغاز شده است هر چند که هنوز ضعیف است. نامه استعفا با هدف گگرددن زمینه برای مجلس به منظور آنالیز گزینه های جدید است. نامه استعفا پاسخ به ندای مرجعیت عالی دینی و با توجه به شرایط دشواری که کشور سپری می نماید، است.

عبدالمهدی تاکید نمود: دولت به فعالیت خود تا زمان قبول استعفا ادامه خواهد داد.

وی خواهان یافتن جایگزین در اسرع وقت شد و اضافه کرد: عراق مانند بسیاری از کشورهای دیگر در آن اعتراض رخ می دهد. باگذشت یک سال از تشکیل کابینه به نقطه سرانجام رسیدیم و باید زمینه برای راه حلی برای دیگری که بحران حل گردد فراهم کرد.مجلس سریعا جایگزین معرفی کند زیرا شرایط کشور به گونه ای است که دولت پیشبرد امور جواب نمی دهد. از مجلس محترم می خواهم که فرایند رای اعتماد به نخست وزیر جدید و دولت جدید طبق قانون را تکمیل کند.

نخست وزیر عراق اعلام کرد: عراق با کشورهای جهان روابط خوبی دارد. بودجه 2020 آماده شده و روابط بغداد و اربیل بسیار خوب شده است و کوشش ما حل همه مسائل حل نشده بود. دولت کنونی در زمینه مبارزه با فساد، حل مسائل کشاورزی و مالی حرکت کرد. دولت بسته اصلاحی تهیه کرد. دولت با تظاهرات به عنوان اینکه مسالمت آمیز هستند تعامل کرد اما نفوذی ها در آن رخنه کردند و وظیفه دولت مقابله با آنهاست. فراوری برق در کشور بسیار بهتر شده است و حمایت از فراوری داخلی اجرا شده است.

وی تاکید نمود: دولت در سایه وجود بحران سخت و پیچیده شکل گرفت.

عبدالمهدی گفت: بعضی خرابکاران در جریان تظاهرات به مراکز دولتی و خصوصی حمله می نمایند. ما باید از تحولاتی که کشور با آن روبرو است درس بگیریم و راهکارهای موفقی فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 724

به "درخواست عادل عبدالمهدی از مجلس عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست عادل عبدالمهدی از مجلس عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید