خطر سیلاب تهران را تهدید نمی کند

به گزارش مجله دور زمین، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور طی امروز (2 آذر) احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب در بعضی مناطق وجود دارد، اما برای تهران جاری شدن سیلاب پیش بینی نکرده ایم.

خطر سیلاب تهران را تهدید نمی کند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بر اساس آخرین هشدار های سازمان هواشناسی امروز (2 آذر) بارش باران همراه با رعد و برق در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد شمال و شرق خوزستان، بوشهر، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش بینی می گردد. از این رو احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب و سیلاب و آب گرفتگی معابر در این مناطق طی امروز وجود دارد.

هرچند که اخباری مبنی بر احتمال بروز سیلاب در رودخانه های تهران منتشر شده است، اما صادق ضیاییان - مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی - در تبادل نظر با ایسنا اظهار کرد: عمده بارش تهران بر اثر فعالیت سامانه بارشی اخیر طی روز گذشته (1 آذر) بود که خوشبختانه با اندیشیدن تمهیدات لازم خسارتی به دنبال نداشت. امروز (2 آذر) نیز بارش های پراکنده ای برای تهران پیش بینی شده است بنابراین خطر سیل پایتخت را تهدید نمی کند.

وی در ادامه گفت: از اواخر وقت روز چهارشنبه (5 آذر) سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می گردد و بارش هایی را در مناطق مختلف ازجمله تهران به دنبال دارد که البته بازهم برای تهران خطر سیل پیش بینی نمی کنیم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خاتمه توضیح داد: هشدار های لازم در پی ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز های آینده منتشر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1487

به "خطر سیلاب تهران را تهدید نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر سیلاب تهران را تهدید نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید