خبرهای بد کرونایی؛ تعداد بیماران بدحال هنوز بالاست

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران : معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران ضمن تشریح شرایط تهران پس محدودیت های قرمز کرونایی، گفت: تهران اکنون به شرایط نارنجی رسیده است و آنچه که ماحصل این شرایط است، رعایت پروتکل ها توسط مردم است چون این موضوع پاشنه آشیل این طرح و مدیریت بیماری است.

خبرهای بد کرونایی؛ تعداد بیماران بدحال هنوز بالاست

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، نادر توکلی درباره شرایط کرونا تهران در اولین روز نارنجی و پس از چند هفته قرار داشتن در شرایط قرمز کرونا، گفت: پس از دو هفته محدودیت، مشاغل گروه دو بازگشایی می شوند اما محدودیت تردد 9 شب تا 4 صبح کماکان پابرجا است.

وی با اشاره به افزایش بازگشایی مشاغل در شرایط نارنجی، اظهار کرد: طبیعتا تردد با حمل و نقل عمومی مجددا افزایش می یابد، اما شاید محدودیت ترددهای شبانه توانسته باشد فرهنگسازی کند تا مردم پروتکل ها را رعایت کنند. آنچه که ماحصل تمام این نکات است این است که تمام پروتکل ها توسط مردم رعایت شود چون این موضوع پاشنه آشیل این طرح و کنترل بیماری است.

توکلی ادامه داد: با محددویت هایی که پشت سر گذاشتیم تعداد بستری های کرونا و تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری کاهش یافته است؛ ولی چون میزان غربالگری و انجام تست ها افزایش یافته است بنابراین تعداد موارد شناسایی شده بیماری افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت های اخیر تاثیر بسزایی در کاهش موارد بستری بیماری داشته است، شرح داد: نسبت بیماران بدحال به کل بیماران هنوز بالا است؛ اما تعداد قدرمطلق آن کم شده است. خوشبختانه هیچ مسئله ای در امکانات، تجهیزات، دارو و... برای بیماران نداریم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1519

به "خبرهای بد کرونایی؛ تعداد بیماران بدحال هنوز بالاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرهای بد کرونایی؛ تعداد بیماران بدحال هنوز بالاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید