خبرنگاران گفت وگوی کرونایی نخست وزیر انگلیس با امیر قطر

به گزارش مجله دور زمین، لندن - خبرنگاران - بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در گفت وگوی تلفنی با امیر قطر از دوحه قدردانی کرد و از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی برای شرکت در همایش جهانی ساخت واکسن کرونا (کووید-19) دعوت به عمل آورد.

خبرنگاران گفت وگوی کرونایی نخست وزیر انگلیس با امیر قطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش روز پنجشنبه دفتر نخست وزیری انگلیس، دو طرف درباره همکاری های دو کشور برای مقابله با ویروس کرونا که تا به امروز جان بیش از 300 هزار نفر در سراسر دنیا را گرفته، گفتگو کردند.

بوریس جانسون همچنین از اینکه قطر فرودگاه بین المللی حمد دوحه را برای ترانزیت ده ها هزار انگلیسی گرفتار در سراسر دنیا فعال نگه داشت قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، رهبران انگلیس و قطر درباره اهمیت همکاری های دو کشور در زمینه های امنیتی، تجاری و سرمایه گذاری گفتگو و بر لزوم تقویت مناسبات دوجانبه تاکید کردند.

انگلیس با مشارکت اتحاد دنیای واکسن (گاوی) برای چهارم ژوئن (14 خرداد) میزبان همایشی با حضور رهبران سیاسی، سازمان دنیای بهداشت، بانک دنیای، صندوق بچه ها ملل متحد و شرکت های داروسازی خواهد بود تا شرکت نمایندگان درباره تحولات مرتبط با بحران کرونا به ویژه در کشورهای محروم گفتگو نمایند.

این نشست به صورت غیر حضوری و با هدف جمع آوری منابع اقتصادی برای ساخت واکسن این بیماری برگزار می گردد.

انگلیس با ثبت 33 هزار و 614 فوتی مبتلا به کرونا دارای بالاترین تعداد جان باختگان پس از آمریکا به شمار می رود. این در حالی است که در قطر تا به امروز 14 نفر بر اثر کرونا زندگی خود را از دست داده اند.

دانشمندان انگلیسی در هفته های گذشته به نمونه ای از واکسن کرونا دست یافته و آزمایش های بالینی در این زمینه را شروع نموده اند. آنها امیدوارند تا پائیز آینده به نتایج موفقیت آمیزی دست یافته که بتوانند وارد فاز فراوری انبوه شوند

منبع: ایرنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1037

به "خبرنگاران گفت وگوی کرونایی نخست وزیر انگلیس با امیر قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گفت وگوی کرونایی نخست وزیر انگلیس با امیر قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید