خبرنگاران فصل پنجم کاوش معبد لائودیسه نهاوند شروع شد

به گزارش مجله دور زمین، همدان- خبرنگاران- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: پنجمین فصل کاوش معبد لائودیسه به منظور کشف این معبد باستانی در اطراف منطقه دوخواهران و با حضور باستان شناسان برجسته کشور شروع شد.

خبرنگاران فصل پنجم کاوش معبد لائودیسه نهاوند شروع شد

محسن جانجان در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: در ادامه فصل چهارم کاوش لائودیسه، مجوز تازه ای برای کاوش منطقه جدید اطراف دوخواهران صادر شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: سرفصل پژوهشی برای کاوش معبد لائودیسه تعریف شده است و امیدواریم در این فصل نتایج قابل قبولی در حوزه دوره سلوکی شهرستان نهاوند کسب نموده و سرنخی از این معبد کشف کنیم.

وی تاکید نمود: بر اساس ترجمه، کتیبه کشف شده از این معبد که بر سر در بزرگترین معبد نهاوند نصب شده است نشان می دهد چند معبد دیگر نیز در این شهر باستانی وجود داشته است.

جانجان بیان نمود: کشف مجسمه خدایان یونانی و همچنین سکه های یونانی از این منطقه یکی دیگر از مستندات وجود این معبد باستانی است.

وی تاکید نمود: ساخت و سازهای متراکم در منطقه دوخواهران، کار ما را برای کشف معبد باستانی لائودیسه سخت نموده است.

معبد لائودیسه مربوط به دوره سلوکیان است که به دستور آنتیوخوس فرمانروای آن عصر برای همسرش ساخته شده بود و پیش بینی می گردد که بقایای آن در جریان کاوش های باستان شناسی نهاوند از دل خاک بیرون آید.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1112

به "خبرنگاران فصل پنجم کاوش معبد لائودیسه نهاوند شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فصل پنجم کاوش معبد لائودیسه نهاوند شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید