خبرنگاران عربستان، ممنوعیت اقامه نماز در حرمین شریفین را تمدید کرد

به گزارش مجله دور زمین، تهران-خبرنگاران- در پی شیوع گسترده کرونا، عربستان سعودی دوشنبه شب از ادامه ممنوعیت اقامه نمازها در مکه مکرمه و مدینه منوره در طول ماه مبارک رمضان اطلاع داد.

خبرنگاران عربستان، ممنوعیت اقامه نماز در حرمین شریفین را تمدید کرد

عبدالرحمن السدیس رییس کل امور حرمین شریفین (مسجد الحرام و مسجد النبی) در حساب رسمی اش در تویتر نوشت:حضور نیافتن نمازگزاران برای نمازهای پنج گانه و نماز تراویح در ایام ماه مبارک رمضان برای حفظ سلامتی زائران مطابق با توصیه مقام های ذی صلاح ادامه می یابد.

السدیس اضافه کرد: همچنین مطابق با اقدامات پیشگیرانه تصمیم گرفته شد که سال جاری اعتکاف در حرمین شریفین در طول ماه مبارک رمضان انجام نشود.

وی اظهار کرد: ریاست حرمین شریفین در طول ماه مبارک رمضان سال جاری بر اقدامات پیشگیرانه، پایبندی و تشدید اقدامات بهداشتی اماکن متمرکز خواهد بود.

السدیس همچنین از فعال شدن دوربین های حراتی در حرمین شریفین براساس آخرین فناوری اطلاع داد.

عربستان سعودی 19 مارس (29 اسفندماه) گذشته در راستای جلوگیری از شیوع کرونا، اقامه نماز و حضور نمازگزاران در حرم شریفین را ممنوع نمود.

محمد عبدالعالی سخنگوی وزارت بهداشت سعودی نیز دوشنبه شب از تأیید یکهزار و 122 نفر دیگر در 24 ساعت گذشته به کووید-19 اطلاع داد تا شمار مبتلایان به این ویروس به 10 هزار و 484 نفر برسد.

به گفته عبدالعالی حال هشت هزار و 891 تن از مبتلایان کرونا در سعودی مساعد است، درحالی که 88 تن از این افراد به خاطر وخامت شرایط جسمانی در مرکز مراقبت های ویژه بستری هستند.

همچنین با جان باختن شش تن دیگر در 24 ساعت گذشته در سعودی شمار فوت شدگان کرونا در این کشور به 103 نفر رسیده است و تا به امروز یکهزار و 490 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1129

به "خبرنگاران عربستان، ممنوعیت اقامه نماز در حرمین شریفین را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عربستان، ممنوعیت اقامه نماز در حرمین شریفین را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید