خبرنگاران صندوق بین المللی پول با پرداخت 2.7 میلیارد دلار وام به مصر موافقت کرد

به گزارش مجله دور زمین، تهران-خبرنگاران-هیأت مدیره صندوق بین المللی پول روز دوشنبه به درخواست مصر برای دریافت 2 میلیارد و 770 میلیون دلار وام برای کمک به دولت قاهره در رفع نیازهای فوری برای مقابله با بیماری کرونا و اصلاح ساختار اقتصادی موافقت کرد.

خبرنگاران صندوق بین المللی پول با پرداخت 2.7 میلیارد دلار وام به مصر موافقت کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، صندوق بین المللی پول گفت که ارتباط تنگاتنگی با دولت مصر و بانک مرکزی آن دارد و آماده است در صورت نیاز، کمک اقتصادی بیشتری به دولت قاهره بدهد.

جفری اوکاموتو معاون اول مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول در این باره گفت که مصر نیازمند حمایت اقتصادی اضافی و سریع از مؤسسات و دیگر کشورهاست تا بتواند شکاف موجود در بودجه را برای پرداخت هزینه ها، کاهش بار اقتصادی ناشی از اصلاح ساختاری اقتصاد این کشور و ثبات آن برطرف کند که دولت قاهره به سختی آن را محقق کرده است.

مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر هشتم اردیبهشت ماه از آغاز رایزنی کشورش با صندوق بین المللی پول برای دریافت کمک اقتصادی خبر داده بود.

مدبولی هدف مصر برای دریافت این وام را مقابله با هرگونه پیامدهای منفی که این کمک اقتصادی از صندوق بین المللی پول بر اقتصاد ملی کشورش اعلام کرده و گفته بود که دولت قاهره در تلاش برای حفظ دستاوردهای اصلاحات اقتصادی است.

نخست وزیر مصر همچنین مدعی شده بود اقتصاد این کشور همچنان قادر است در مقابل پیامدهای کرونا مقاومت کند و درخواست کمک اقتصادی از صندوق بین المللی پول با هدف منافع حاصل از این و ترس از طولانی شدن بحران کرونا انجام می شود.

مصر در سرانجام سال 2016 برای دریافت یک وام 12 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول به توافق رسید و آخرین قسط این وام را سال گذشته میلادی دریافت کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1150

به "خبرنگاران صندوق بین المللی پول با پرداخت 2.7 میلیارد دلار وام به مصر موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صندوق بین المللی پول با پرداخت 2.7 میلیارد دلار وام به مصر موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید