خبرنگاران جامعه جهانی در برابر آفت یکجانبه گرایی آمریکا متحد گردد

به گزارش مجله دور زمین، نیویورک- خبرنگاران- نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ابراز تاسف از بی اعتنایی آمریکا به موضع سازمان ملل در دوران همه گیری کرونا، از جامعه جهانی خواست علیه آفت یکجانبه گرایی واشنگتن، متحد شوند.

خبرنگاران جامعه جهانی در برابر آفت یکجانبه گرایی آمریکا متحد گردد

به گزارش خبرنگاران، محمد زارعیان روز آدینه در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با حضور النا دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره تاثیر منفی اقدامات قهریه یکجانبه بر برخورداری از حقوق بشر برگزار گردید، این مطلب را مطرح نمود.

وی اضافه نمود: همانطور که گزارشگر ویژه اشاره نمود، سازمان ملل متحد از ابتدای همه گیری، اثرات مخرب تحریم های یکجانبه و ضرورت همبستگی و احترام کامل به کلیه حقوق بشر را به رسمیت شناخت.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با این حال، ایالات متحده با وضع تحریم های یکجانبه و غیرقانونی علیه کشورهایی که بیشتر به ویروس کرونا مبتلا هستند، بی اعتنایی خود را تشدید می نماید.

زارعیان اضافه نمود: فشار حداکثری علیه مردم ایران در طی همه گیری کرونا، به صراحت حق زندگی و حق سلامتی را به ویژه برای آسیب پذیرترین قشر جمعیتی از جمله زنان، بچه ها، سالمندان و بیماران نقض می نماید.

وی اظهار کرد: همچنین تاثیرات فراسرزمینی اقدامات قهری یکجانبه که توسط ایالات متحده علیه بسیاری از کشورها اعمال شده است، بر حاکمیت سایر کشورها، منافع قانونی نهادها یا اشخاص تحت صلاحیت آنها و آزادی تجارت و ناوبری تاثیر می گذارد و تحقق حق توسعه را مختل می سازد.

نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید نمود: ما متاسفیم که تماس های متعدد سازمان ملل اعم از دبیرکل، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و همچنین سازوکارهای حقوق بشر برای لغو تحریم های یکجانبه، توسط ایالات متحده مورد توجه قرار نگرفته است.

زارعیان توضیح داد: این هشداری است که نشان می دهد جامعه بین المللی باید در برابر این آفت متحد شوند، پیش از آنکه خیلی دیر گردد.

دولت ترامپ پس از خروج از توافق بین المللی برجام در اردیبهشت 1397، شدیدترین اعمال تروریسم اقتصادی را متوجه مردم ایران ساخت و حتی در دوران همه گیری کرونا هم حاضر نشد شرایط ارسال دارو و تجهیزات پزشکی لازم را به ایران فراهم سازد.

تروریسم اقتصادی ترامپ علیه مردم ایران حتی به تازگی 18 بانک و نهاد اقتصادی ایرانی را تحت تحریم قرار داد تا حداقل های لازم برای تامین ملزومات پزشکی را بر مردم ایران مسدود سازد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1407

به "خبرنگاران جامعه جهانی در برابر آفت یکجانبه گرایی آمریکا متحد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جامعه جهانی در برابر آفت یکجانبه گرایی آمریکا متحد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید