خبرنگاران بازگشایی مراکز فرهنگی هنری با استقبال شهروندان مشهدی روبرو شد

به گزارش مجله دور زمین، مشهد- خبرنگاران- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در نخستین هفته بازگشایی مراکز هنری و سینمایی پس از یک دوره تعطیلی درازمدت شهروندان مشهدی استقبال قابل توجهی از خود نشان دادند.

خبرنگاران بازگشایی مراکز فرهنگی هنری با استقبال شهروندان مشهدی روبرو شد

محمدرضا محمدی روز شنبه در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران بدون اشاره به آمارها، اضافه کرد: در این چارچوب شهروندان مشهدی دوستدار سینما استقبال قابل توجهی از اکران فیلم دیدن این فیلم جرم است داشتند.

وی ادامه داد: هفته پیش با بهبود نسبی شرایط شیوع ویروس همه گیر کرونا در مشهد و تغییر آن از نارنجی به زرد، پردیس سینمایی هویزه و سینما آفریقای این کلانشهر بازگشایی شدند و همچنین سالنهای سینمایی اطلس و گلشن فعالیت خود را از سر گرفتند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همه سالنهای سینمایی در سطح مشهد پروتکلهای بهداشتی را بطور کامل رعایت نموده و تماشاگران با استفاده از ماسک بهداشتی صورت و به شکل یکی در میان در صندلیهای جای می گیرند تا تماشای فیلم در فضایی کاملا بهداشتی و به دور از دغدغه باشد.

وی اضافه کرد: با وجود تغییر شرایط شیوع ویروس کرونا در دیگر شهرستانهای استان به جز گناباد که همچنان در شرایط نارنجی و فعالیت مراکز فرهنگی و هنری آن ممنوع است، سالنهای سینمایی در سبزوار و نیشابور به دلیل ساخت و ساز و مسائل فنی هنوز فعالیت خود را شروع ننموده اند.

محمدی ادامه داد: جنب و جوش آکادمیهای هنری نیز طی هفته پیش بسیار قابل توجه بود بطوری که همه آنها کلاسهای خود را به صورت استاد - شاگردی یا انفرادی با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی برپا نموده اما کلاسهای انفرادی را هنوز دایر ننموده اند.

وی گفت: همچنین نگارخانه های مشهد فعالیت خود را از سر گرفتند و پنج نگارخانه این شهر با رعایت پروتکلهای بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت نمایشگاهی از آثار نقاشی و تجسمی برگزار کردند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: سالنهای تئاتر مشهد نیز هفته پیش از آنجا که کار تئاتر آماده شده ای برای نمایش نداشتند نتوانستند فعالیت داشته باشند ولی امیدواریم این سالنها هم به زودی با اجرای آثار جدید فعالیت خود را شروع نمایند.

اعلام شرایط قرمز شیوع کرونا از آبان ماه پیش در مشهد و بسیاری از شهرستانهای استان خراسان رضوی فعالیت مراکز فرهنگی و هنری را متوقف نموده بود. این تعطیل اجباری تا تغییر شرایط به حالت زرد تا یازدهمین روز دی ماه جاری ادامه داشت.

56 سالن سینما، 12 سالن تئاتر، 33 نگارخانه و 252 آکادمی هنری در استان شش میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1586

به "خبرنگاران بازگشایی مراکز فرهنگی هنری با استقبال شهروندان مشهدی روبرو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازگشایی مراکز فرهنگی هنری با استقبال شهروندان مشهدی روبرو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید