حمله پهپادی یمن به عربستان

به گزارش مجله دور زمین، خبرنگاران : رسانه های رسمی حاشیه خلیج فارس دوشنبه شب از حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به عربستان خبر دادند.

حمله پهپادی یمن به عربستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، روزنامه الخلیج امارات به نقل از ترکی المالکی سخنگوی رسمی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان ضمن تأیید حمله پهپادی نیروهای انصارالله به این کشور مدعی شد: نیروهای مشترک ائتلاف پیروز به رهگیری و انهدام یک فروند پهپاد شدند که از سوی حوثی ها به سوی مناطق جنوبی عربستان شلیک شده بود.

ارتش و کمیته های مردمی یمن در هفته گذشته نیز با سه فروند پهپاد عربستان را هدف قرار داده که دولت ریاض مدعی سرنگونی آن شده بود.

با تشدید حملات ائتلاف سعودی به مناطق غیر نظامی یمن، حملات بازدارنده و دفاعی ارتش و کمیته های مردمی یمن به عمق خاک عربستان در روزهای گذشته بار دیگر از سر گرفته شده است.

عربستان پس از حدود پنج سال از شروع جنگی همه جانبه که علیه مردم یمن به راه انداخت، نه تنها به اهداف خود دست نیافته، بلکه هزینه های زیادی را به اقتصادش تحمیل نموده است.

انصارالله پس از آن که عربستان توافق آتش بسی را که خود اعلام و سپس نقض کرد، حملاتش به مراکز حساس نظامی سعودی را از سر گرفته است.

از دو سال گذشته یمن توانسته در زمینه فراوری سلاح های هوایی به پیشرفت قابل توجهی برسد که پیروزی های ارتش یمن و درماندگی دفاع هوایی عربستان را به دنبال داشته است.

نگاهی به افزایش توان موشکی و پهپادی یمن، نشان می دهد که یمنی ها از حدود سه سال پیش به فراوری موشک های پیشرفته و نیز هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) پرداخته اند اقدامی که موجب فزونی نظامی در مقابله با تجاوز سعودی ها شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1515

به "حمله پهپادی یمن به عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله پهپادی یمن به عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید