حمله به کاروان دیپلماتیک انگلیس در عراق

به گزارش مجله دور زمین، ایرنا نوشت: اخبار ضد و نقیض در عراق حاکی است که براثر انفجار بمب در بغداد یک افسر انگلیسی کشته شد اما سفارت انگلیس در بغداد با انتشار بیانیه ای، ضمن تایید حمله به کاروان دیپلمات های انگلیسی، کشته شدن یک افسر را تکذیب نموده است.

حمله به کاروان دیپلماتیک انگلیس در عراق

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

گروه تازه تاسیس سرایا المنتقم با انتشار بیانیه ای مسوولیت حمله به کاروان دیپلماتیک را در پیش از ظهر امروز در بغداد بر عهده گرفت و به همین دلیل کانال خبری صابرین نیوز گفت که یک افسر انگلیسی در این حادثه کشته شده است.

در همین حال سفارت انگلیس در بغداد با انتشار بیانیه ای کوتاه، کشته شدن افسر این کشور را تکذیب کرد.

طبق اعلام بیانیه، یک بسته انفجاری کاروان خودروهای دیپلماتیک سفارت انگلیس را هدف قرار داد اما تلفاتی به دنبال نداشته است.

پیش از این تلویزیون النجبا ارگان خبری گروه مقاومت اسلامی جنبش النجبا در خبری کوتاه به نقل از منابع امنیتی عراق گفت که بمب منفجر شده در یکی از ورودی های منطقه امنیتی سبز در بغداد، خودرو حامل یاری های پشتیبانی برای نیروهای آمریکایی را هدف قرار داده است.

این منبع به خسارت یا تلفات احتمالی انفجار این بمب اشاره ننموده است.

از طرفی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از منابع امنیتی عراق گفت که بمب منفجر شده یک کاروان حامل دیپلمات های انگلیسی را در بغداد هدف قرار داده، بدون اینکه به خسارت احتمالی این حادثه اشاره ای نموده باشد.

منابع خبری عراق پیش از ظهر امروز از انفجار شدیدی در منطقه امنیتی سبز خبر دادند که متعاقب آن نیروهای امنیتی این کشور در ورودی حدفاصل بین منطقه امنیتی سبز و جاده منتهی به فرودگاه بغداد به حالت آماده باش درآمدند و نیروهای آمریکایی داخل سفارت این کشور درهای سفارت را بستند.

کانال خبری صابرین نیوز نزدیک به گروه های نوظهور مقاومت در عراق در همان شروع وقوع حادثه گفت که گزارش اولیه از انفجار یک بمب در جاده حدفاصل بین منطقه امنیتی سبز و فرودگاه بغداد که اغلب خودروهای دیپلماتیک آمریکا از آن عبور می نمایند، حکایت دارد.

سفارت آمریکا در منطقه امنیتی سبز بغداد بامداد سه شنبه نیز در معرض حمله چند موشک کاتیوشا نهاده شد که سامانه پدافند هوایی مستقر در سفارتخانه آنها را هدف گیری و منهدم کرد.

سفارت آمریکا به دلیل اصرار واشنگتن به ادامه حضور نظامیانش در عراق در ماه های اخیر در معرض حملات مکرر کاتیوشا نهاده شده است.

شماری از گروه های نوظهور مقاومت در طول ماه های گذشته در عراق اعلام موجودیت نموده اند که آخرین این گروه ها بر خورد نام سرایا المنتقم (گردان های انتقام) نهاده است و دو روز قبل (23 شهریور) گفت که در هفته جاری دست به حملات علیه نظامیان و مواضع آمریکاییها در عراق می زند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1366

به "حمله به کاروان دیپلماتیک انگلیس در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله به کاروان دیپلماتیک انگلیس در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید