تولید یک داوری خوراکی برای درمان کرونا

به گزارش مجله دور زمین، محققان دانشگاه کارولینای شمالی داروی جدیدی موسوم به EIDD-2801 تولید کردند که در آزمایشات اولیه روی موش ها آسیب های ریوی ناشی از بیماری Covid-19 را کاهش داده است.

تولید یک داوری خوراکی برای درمان کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، محققان دانشگاه کارولینای شمالی داروی جدیدی موسوم به EIDD-2801 تولید کردند که در آزمایشات اولیه روی موش ها آسیب های ریوی ناشی از بیماری Covid-19 را کاهش داده است.

مطالعه جدید می گوید این داروی ضد ویروس خوراکی نتایج اولیه امیدوار کننده ای را در برابر COVID-19 نشان داده است.

داروی ضد ویروس خوراکی با طیف گسترده می تواند به مبارزه با COVID-19 کمک کند؛ براساس این مطالعه که در نشریه هفتگی Science Translational Medicine منتشر شده، این دارو با نام EIDD-2801 ، نتایج امیدوار کننده ای نشان داده است.

استفاده از داروی EIDD-2801 به عنوان یک داروی پیشگیری کننده، از آسیب شدید ریه در موش های آلوده به ویروس کرونا جلوگیری می کند. این دارو در واقع نوع خوراکی دارویی موسوم به EIDD-1931 است که می توان آن را به صورت قرص مصرف کرد.

محققان به سرپرستی تیموتی شیاهان، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه کارولینای شمالی شواهد اولیه را یافتند که نشان می دهد EIDD-2801 ممکن است در برابر سایر عفونت های ناشی از انواع دیگر ویروس کرونا عملکرد خوبی داشته باشد و ممکن است مزایایی نسبت به Remdesivir داشته باشد.

محققان EIDD-2801 را به صورت خوراکی به موش ها تزریق کردند و دریافتند که این دارو باعث بهبود عملکرد ریوی، کاهش بار ویروسی و جلوگیری از کاهش وزن در موش های آلوده شده است.

محقق این پژوهش گفت: باید اطمینان حاصل شود که این دارو در مردم مؤثر و ایمن است و می توان آزمایش های بالینی را روی این دارو آغاز کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dorezamin.ir شناسه مطلب: 1070

به "تولید یک داوری خوراکی برای درمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید یک داوری خوراکی برای درمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید